نکاتی که باید درباره « قاسم » بدانیم| امید به افزایش سرمایه

12:30 - 1400/01/21
سهامداران برای معامله سهم قاسم ایران چه نکاتی را باید رعایت کنند؟ آیا امید به افزایش سرمایه درست است.

به گزارش «دنیای بورس»،  حدود یک سال است که شایعه افزایش سرمایه «قاسم» به گوش می‌رسد و انتظار برای انتشار اخبار رسمی از میزان افزایش سرمایه وجود دارد. 

 چند نکته را باید معامله‌گران در خصوص این نماد در نظر بگیرند. نخست این‌که این سهم 12 برابر قیمت یک سال قبل خود معامله می‌شود. درآمد عملیاتی این شرکت رشد خوبی را داشته است اما این درآمد نمی‌تواند سطوح قیمتی کنونی این سهم را توجیه کند. برآوردهای «دنیای بورس» نشان می‌دهد که باید در انتظار ساخت سود حدود 240 تومان برای سال جاری بود که نسبت قیمت به درآمد بیش از 20 را در این سهم شاهد هستیم.

 اما آن‌چه سهام این شرکت را داغ نگه داشته انتظار برای افزایش سرمایه است. پس از رشد حدود 1100 درصدی این نماد باید عاملی قدرتمند برای توجیه سطوح کنونی قیمت وجود داشته باشد. در غیر این صورت قدرت نقدینگی تنها باید از این سهم و سطوح کنونی قیمت آن حمایت کند.

میزان افزایش سرمایه شاید در تعیین جهت قیمتی اثرگذار باشد و در این خصوص نیز نمی‌توان اظهارنظر دقیقی داشت. سرمایه کنونی شرکت حدود 60 میلیارد تومان است و باید منتظر ماند که ارزش دارایی‌هایی که شرکت برای افزایش سرمایه در نظر گرفته چقدر است.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: انواع افزایش سرمایه را بشناسیم