فاز دوم پروژه « کاوه »/ ثبت رکورد جدید تولید

12:27 - 1400/01/21
فولاد کاوه جنوب کیش در حالی از ثبت رکرد جدید در تولید خبر داده که فاز دوم پروژه این شرکت بورسی به بیش از 80 درصد رسیده است.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از هلدینگ کاوه پارس، مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس از رکوردزنی تولید فولاد در فولاد کاوه جنوب کیش خبر داد و گفت: در آذرماه امسال تولید شمش در این شرکت به ۱۰۴ هزار و ۲۷۶تن رسید که این عدد از آخرین رکورد ثبت شده معادل ۲هزار و ۵۶۷تن بالاتر است.

محمد اتابک، در حاشیه بازدید از پروژه فولاد کاوه جنوب کیش ضمن اعلام ثبت رکورد‌های متعدد در سال ۱۳۹۸ و رکوردزنی در تولید فولاد طی ماه گذشته، افزود: ظرفیت اسمی ماهانه فولاد‌سازی این شرکت ۱۰۰ هزار تن در ماه است که این امر دستاوردی بزرگ و تجلی واقعی رونق تولید است.

اتابک با بیان اینکه این موفقیت به‌دنبال برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان در راستای تجلی رونق تولید در سال‌جاری حاصل شده است، گفت: علاوه بر تولیدات فعلی این شرکت، فاز دوم این پروژه در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی آن از مرز ۸۰ درصد عبور کرده است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از جمله شرکت‌های بورسی بنیاد مستضعفان بوده و در شرایط فعلی دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲/ ۱ میلیون تن بیلت (شمش) فولاد است. با راه‌اندازی فاز ۲ و تکمیل آن، ظرفیت تولید فولاد در این شرکت به ۲ برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید.