مجمع پتروشیمی پارس برگزار شد

زمان احتمالی عرضه اولیه آریاسوسول در بورس/ مدیرعامل: مشکل صادرات نداریم

12:22 - 1400/01/21
در مجمع پتروشیمی پارس تاکید شد که این شرکت هیچ گونه مشکلی بابت صادرات ندارد و توانسته تاکنون 520 میلیون دلار در سامانه نیما عرضه کند. در همین حال مدیرعامل شرکت میگوید در حال رایزنی برای تمدید بلند مدت معافیت صادراتی است.
زمان احتمالی عرضه اولیه آریاسوسول در بورس/ مدیرعامل: مشکل صادرات نداریم

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کارگزاری بانک صنعت و معدن، در مجمع پتروشیمی پارس که در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد، این شرکت در گزارشی تاکید کرد،  علی رغم تحریم ها هیچ مشکلی در صادرات و وصول ارز حاصل از صادرات نداریم. از ابتدای سال 419 میلیون دلار صادرات داشتیم که 385 میلیون دلار از ارز آن دریافت شده است.

 

  • میزان عرضه در سامانه نیما

بر مبنای گزارش اعلامی کاهش فروش LPG در 2 ماه اخیر به دلیل اورهال بوده و مشکلی بابت صادرات وجود ندارد. 520 میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه کردیم. آخرین نرخ دلار در نیما 11,200 تومان بوده است. همچنین «پارس» تاکید کرده دلیل افزایش هزینه حمل از ابتدای 98 تبدیل قرارداد های FOB به CFR همچنین آثار تحریم ها می باشد. برای حمل محصولات صادراتی به جای خرید کشتی، قرارداد های بلند مدت اجاره ایی بسته ایم.

 

  • تمدید بلندمدت معافیت صادراتی

در همین حال مدیرعامل پتروشیمی پارس هم تاکید کرد، مراحل عرضه آریاساسول در بورس در حال انجام و زمان عرضه احتمالا تا آخر سال جاری است. در همین حال ضریب A فعلا ثابت است و همان 62درصد باقی می ماند. به گفته مدیرعامل این شرکت  در حال رایزنی برای تمدید بلند مدت معافیت مالیاتی صادرات است.