مدیرعامل بورس تهران از جلسه امروز درباره شستا خبر داد

اسامی 3 شرکت که تا پایان سال عرضه میشوند/ لغو عرضه اولیه آسیاتک

درحالی که امروز قرار است هیات پذیرش بورس تهران جلسه ای برای حضور شستا در بورس برگزار کنند که مدیرعامل بورس تهران از 3 شرکت برای عرضه اولیه تا پایان امسال خبر داد. علی صحرایی همچنین گفته است عرضه اولیه آسیاتک به دلیل عدم پیگیری سهامداران عمده لغو شد.

به گزارش «دنیای بورس» علی صحرایی درباره برنامه های بورس تهران برای عرضه اولیه سهام شرکت ها و تکلیف پذیرش شستا به بورس پرس گفت : جلسه هیات پذیرش برای بررسی پرونده هلدینگ شستا بعد از عدم برگزاری در روز شنبه ، امروز برگزار می شود و در صورت احزار شرایط و تکمیل مدارک در فهرست شرکت های بورسی درج خواهد شد.

  • احتمال زمان عرضه شستا

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت بورسی شدن بزرگترین هلدینگ اقتصاد ایران ، چه زمانی سهام آن عرضه اولیه خواهد شد، گفت: به دلیل خاص و ویژه بودن شستا و حضور چند هلدینگ و چندین زیرمجموعه در این ابر هلدینگ ، احزار شفافیت کامل ، سرعت در رویه گزارشگری و رفع همه ابهامات احتمالی ، مهمترین نکاتی است که باید تامین شود. بنابراین هر چند یکی از برنامه های سال جاری بورس ، عرضه این هلدینگ بزرگ است اما باید منتظر طی فرایند قانونی و تکمیل مدارک بود.

به گفته صحرایی، مدیران شستا و مسئولان دولتی هم باید با در نظر گرفتن شرایط و مقررات بازارسرمایه و خواسته های قانونی ، زمینه عرضه اولیه سهام این شرکت را فراهم کنند تا به بهترین شکل و با در نظر گرفتن شرایط بازار سهام ، بزرگترین هلدینگ ایران وارد بورس شود .

  • عرضه های اولیه دیگر

صحرایی در مورد دیگر شرکت های آماده عرضه اولیه تا پایان سال هم گفت: سرمایه‌گذاری کوثر ( وابسته به بنیاد شهید ) بعد از ثبت نزد اداره نهادهای مالی سازمان بورس ، درج نماد و آماده کشف قیمت می شود. دو شرکت شوینده پدیده شیمی غرب و غذایی کوروش نیز ( از زیر مجموعه‌های گلرنگ ) در مراحل نهایی هستند و با تکمیل مدارک و درج نماد ، در ماه های آینده عرضه اولیه می‌شوند.

  • دلیل لغو عرضه آسیاتک

وی همچنین از منتفی شدن پذیرش و عرضه اولیه آسیا تک به دلیل عدم پیگیری سهامداران عمده خبر داد که از مهر 96 در  بازار دوم معاملات بورس تهران درج شده بود.

  • لیست فرابورسی ها

دیروز هم رضا غلامعلی پور، معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس درباره آخرین وضعیت پذیرش شرکت های جدید در فرابورس و برنامه عرضه اولیه سهام گفته بود از ابتدای سال جاری تاکنون 20 شرکت پذیرش شده اند و چندین شرکت دیگر درخواست پذیرش داده اند که درصورت احزار شرایط توسط هیات پذیرش فرابورس مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: انتظار می رود تا پایان سال هم 7 تا 8 شرکت جدید دیگر پذیرش شوند اما برنامه عرضه اولیه سهام شرکت های پذیرش به همکاری مستمر سهامداران عمده و شرکت ها در ارایه اطلاعات و رعایت مقررات بستگی دارد . در این میان شرکت های ذوب روی اصفهان ، دوده صنعتی فام ، گروه توسعه مالی مهر آیندگان آماده عرضه اولیه سهام هستند که بعد از نهایی شدن ، زمان قطعی توسط معاونت بازار فرابورس اعلام میشود.

غلامعلی‌پور عنوان کرد که نماد معاملاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه «سپرده» در بازار دوم معاملات طی دو تا سه هفته آینده گشایش می‌یابد.
 

Submitted by admin on