بورس انرژی| رکوردشکنی های ادامه دار

12:12 - 1400/01/21
سومین هفته بورس انرژی در آبان ماه با رکوردشکنی های پی در پی به پایان رسید.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از سنا، بورس انرژی ایران در ۵ روز کاری هفته منتهی به پایان معاملات روز چهار شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۳۹۸ با رکوردشکنی‌های تازه‌ای به تعطیلات آخر هفته رفت. در این بازار متشکل طی هفته سوم آبان‌ماه ۲۷۹۳۶۰ تن انواع کالای انرژی شامل برق، حامل‌های انرژی و همچنین اوراق سلف استاندارد معامله شد که ارزشی بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۷۶ میلیارد و ۹۲۵ میلیون و ۴۷ هزار و ۸۲۲ ریال داشت.

براساس این آمار در رینگ بازار فروش داخل کشور این بورس طی ۵ روز معاملاتی هفته جاری بالغ بر ۲۶۶۳۲ تن انواع کالا و حامل‌های انرژی داد و ستد شد. ارزش این معاملات یک هزار و ۸۷ میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۳۰ ریال بود. در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران اما طی ۵ روز معاملاتی این هفته بالغ بر ۲۵۲۷۲۸ تن انواع فرآورده نفتی به مقاصد صادراتی معامله شد که ارزش آن در رکوردی کم‌نظیر به ۱۳هزار و ۶۸۹ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۸۹۲ ریال رسید.

بورس انرژی به‌عنوان تنها بازار متشکل و تحت نظارت کشور، با فراهم آوردن بستر‌های معاملاتی پویا و هم‌پوشانی پلت‌فرم‌های نظارتی و اجرایی، علاوه بر رقابتی کردن مکانیزم عرضه و تقاضا، بر شفافیت معاملات و اطمینان از کشف قیمت منصفانه برای فعالان بازار انرژی افزوده است.