رئیس بانک مرکزی وضعیت بازار ارز را تشریح کرد

خط و نشان برای دلالان دلار/ آنچه بازارساز می‌ خواهد

12:12 - 1400/01/21
اگر چه دلار امروز با تداوم مسیر صعودی به سطح جدید قیمتی رسید اما بازارساز تاکید دارد که تغییر بنیادی در بازار صورت نگرفته و تامین ارز به صورت آرام و منطقی ادامه دارد، در این میان اما نوسان گیران به دنبال القا انتظارات منفی دارند.  
خط و نشان برای دلالان دلار/ آنچه بازارساز می‌ خواهد

به گزارش «دنیای بورس»، رییس بانک مرکزی در یک پست اینستاگرامی تاکید کرد که تغییر خاصی در متغییرهای بنیادی بازار نیفتاده و تامین ارز به صورت آرام و منطقی صورت می گیرد. بازارساز معتقد است شاید برخی از نوسان گیران و منفعت طلبان بخواهند فضای منفی را القا و بخواهند دورنمای منفی از بازار ترسیم کنند اما آنچه مدنظر سیاست گذار است و روی آن تاکید دارد این است که بانک مرکزی همچنان در بازار فعال است و تغییر بنیادی صورت نخواهد گرفت. البته همتی به کسانی که در بازار ارز هم هشدار داده و گفته ارز ابزار مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

امروز دلار پس از مدت‌ها از محدوده ثبات خود خارج شد و برخی مدعی بودند که در اخرین معاملات به سطوح بیش از ۱۱۷۰۰ تومان هم رسید. با این اوصاف برخی معتقدند بازارساز بازار را در اختیار دارد و از این بابت نگرانی در دست نیست و برخی هم معتقدند که سناریوی جدیدی در صورت عدم مدیریت بازارساز ممکن است اتفاق بیفتد. در این میان شواهد نشان میدهد بازار ساز نبض بازار را در دست دارد و در آن فعال است.

خط و نشان برای دلالان دلار/ آنچه بازارساز می‌ خواهد16