ادعای تداوم کارزار فشار حداکثری علیه ایران

12:05 - 1400/01/21
با وجود ادعای برایان هوک مبنی بر فروش نفت ایران در سطح 120 هزار بشکه در روز و سفر وزیر خزانه‌داری امریکا به هند برای اعمال فشار بیش‌تر به ایران، به نظر می‌ رسد هنوز ایران در حوزه فروش نفت می‌تواند تحریم ها را دور بزند.

خبرگزاری‌ها: ادعای برایان هوک، رئیس میز ایران مدعی است که فروش نفت ایران به ۱۲۰ هزار بشکه کاهش یافته است. او گفته امریکا تا توافق جدید، به تحریم‌ ایران ادامه می‌دهد. این ادعا در حالی مطرح شده که برخی از فروش روزانه نفت ایران از 100 هزار بشکه تا یک میلیون بشکه تخمین زده‌اند.

از دید کارشناسان، به نظر ایران همچنان در دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت فعلا دست برتر را دارد و باید البته منتظر ماند که فشارهای یک‌جانبه و تحریم‌های یکجانبه که صدای نهادهای دیده‌بان حقوق بشری را هم درآورده است تا کی ادامه می‌یابد. این در حالی است که برخی خبرها هم حکایت از این دارد که استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که برای بحث در مورد افزایش فشارها بر ایران به هند سفر کرده است روز جمعه در دهلی نو با مقامات این کشور گفتگو کرد. جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استیون منوچین را در سفر به هند همراهی می‌کند.