بازگشت زودهنگام قیمت برنت به نزدیکی 60 دلار

اوج‌گیری شاخص دلار/فشار بر کامودیتی‌ها

11:50 - 1400/01/21
هفته گذشته با فشار بر قیمت کالاهای پایه در بازارهای جهانی پیگیری شد. در این میان نفت همچنان تحت‌تاثیر کاهش سرعت رشد اقتصادی دنیا و انتظار برای افت محسوس تقاضا بیشترین نزول قیمتی را تجربه کرد. افزایش موجودی ذخایر نفتی امریکا نیز امری بر خلاف انتظارات بازار بود. به علاوه اخبار مرتبط با بازگشت زودهنگام تاسیسات نفتی آرامکو به مدار نرمال تولید سبب شده است تا ظرف دو هفته از حمله موشکی به عربستان نفت به سطوح قیمتی پیشین نزدیک شود.
اوج‌گیری شاخص دلار/فشار بر کامودیتی‌ها

دنیای بورس: هفته گذشته با آمار ضعیف از اقتصاد اروپا و به خصوص آلمان دنبال شد. در مقابل شاخص‌های اقتصادی امریکا همچنان توانسته‌اند انتظارات را تا سطح مطلوبی برآورده کنند. مجموع این عوامل به رشد شاخص دلار و فشار بر قیمت‌ کامودیتی‌هایی که بر مبنای دلار قیمت‌گذاری می‌شوند منجر شد.

آخرین تحولات جنگ تجاری به اعلام آمادگی چین برای خرید بیشتر کالاهای زراعی آمریکا و اظهار نظر ترامپ در خصوص حل زودتر از انتظار تنش‌های تجاری با چین مرتبط می‌شد که این سیگنال‌های مطلوب با خبر اعمال محدودیت آمریکا بر حضور شرکت‌های چینی در رقابت‌های تجاری امریکا و فشار بر شرکت‌های امریکایی مستقر در چین ضعیف و ضعیف‌تر شد.

تغییر هفتگی قیمت کالاهای پایه و شاخص دلار را در این جدول مشاهده می‌کنید:

اوج‌گیری شاخص دلار/فشار بر کامودیتی‌ها5