سه برنامه در دستور کار بانک مرکزی

11:50 - 1400/01/21
رئیس بانک مرکزی با اشاره به روند کنونی شرایط ارزی گفت: کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی در دستور کار این بانک قرار دارد.

بانک مرکزی: عبدالناصر همتی در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به تلاش ناکام دشمن در حداکثر سازی فشار اقتصادی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی چاره ای جز اولویت بندی مسائل اقتصادی نداریم.

وی با تاکید بر نقش مقاومت مردم و برنامه‌ریزی صورت گرفته در عبور از شرایط سخت اقتصادی افزود: دشمنان به هدف اصلی که فروپاشی اقتصاد ایران بود نرسیدند.علی رغم تمام تحریم ها و فشارهای وارد شده در حال حاضر شرایط ارزی با ثباتی داریم و این آرامش اجازه داده به سایر اولویت‌ها از جمله شرایط مناطق آزاد بپردازیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولویت اصلی بانک مرکزی تامین ارز کالاهای اساسی و دارو است، گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده ذخیره کالاهای اساسی و دارو مطلوب است.انتظارات از بانک مرکزی بالا است ازین رو کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی در دستور کار این بانک قرار دارد.

همتی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی در راستای افزایش رفاه مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد، ادامه داد: در این خصوص باید بررسی ها و اقدامات لازم در مورد توانمندی مناطق آزاد و رفع موانع آنها صورت گیرد تا بتوانیم از این قابلیت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی بهره کامل ببریم.