تغییر سهم « بساما » در بازار

11:36 - 1400/01/21
رشد ۵۳ درصدی بیمه سامان حاکی از افزایش سهم این شرکت از بازار است.

دنیای بورس: مدیرعامل بیمه سامان گفت: رشد ۵۳ درصدی بیمه سامان حاکی از افزایش سهم این شرکت از بازار است. احمدرضا ضرابیه با بیان اینکه بیمه سامان در سال ۹۷ بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد، گفت: با توجه به اینکه در ابتدای سال ۹۷ توانگری مالی شرکت ۱۳۲ درصد بود، شرکت توانست میزان توانگری را در سال جدید نیز حفظ کند.

به گفته ضرابیه بیمه سامان به ازای هر سهم 10 تومان سود پرداخت کرد؛ به‌طوری‌که از محل سود قابل‌تخصیص 57.7 میلیارد تومان، ۱۵ میلیارد تومان سود تقسیم کردیم. کارخانه نوآوری با عنوان پلنت یک شتاب‌دهنده در حوزه اینشورتک و فین‌تک است.

وی تاکید کرد: توانستیم برای نخستین بار در کشور مجوز یک محصول جدید را از بیمه مرکزی دریافت کنیم. این محصول جدید کمک می‌کند مردم با خرید بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه، علاوه‌بر دریافت پوشش‌های بیمه‌ای بتوانند گزینه‌های متنوع و شفافی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

هیات‌مدیره بیمه سامان مصوبه‌ای در مجمع تصویب کرد که سرمایه شرکت از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد که در صورت موافقت نهادهای مالی کشور از محل مطالبات سهامداران، آورده سهامداران، سود‌ انباشته و... به‌زودی اقدام می‌شود.