دو برنامه ایران‌خودرو برای افزایش سرمایه

11:36 - 1400/01/21
مدیرعامل ایران خودرو درباره افزایش سرمایه گفت : اولویت اصلی برای خروج از ماده ۱۴۱ استفاده از تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌ها است و تجدید ارزیابی زمین در اولویت دوم قرار دارد.

دنیای بورس: هاشم یکه‌زارع در جریان برگزاری مجمع سالانه ایران خودرو گفت: به منظور حفظ ارزش ذاتی سهام ایران خودرو، در صورتی که تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌ها برای خروج از ماده 141 کفایت نکند به سراغ دارایی ها رفته و اولویت اول زمین ها خواهد بود. اما اگر تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها امکان خروج از ماده 141 را فراهم کند نیازی به تجدید ارزیابی دارایی ها نخواهد بود.

وی درباره قرارداد با پژو هم توضیح داد: ایران خودرو در قرارداد اول با پژو تجربه تلخی داشت اما قرارداد دوم به گونه ایی تنظم شد که در صورت ترک مجدد بازار ، پژو متضرر شود و این اتفاق هم افتاد. از سویی دیگر  همین که ایران خودرو توانست پژو 301 را در داخل تولید کند نشان می دهد انتقال دانش و تکنولوژی طبق قرارداد انجام شده است.

این مقام مسئول تولید محصول 301 در سال جاری را اقدامی مهم توصیف کرد و در پاسخ به افرادی که امکان تولید این خودرو را بعید می دانند گفت: وقتی در ایران خودرو به سراغ کاری می رویم حتما اتفاق می افتد. البته با حمایت و پشتیبانی قطعه سازان که همواره فعل خواستن را صرف می‌کنند. بنابراین بدون حضور پژو این پروژه تا تحقق کامل پیش خواهد رفت .

یکه زارع علاوه بر 301، تولید و عرضه 207 با سقف پانوراما و دناپلاس با گیربکس اتوماتیک را برنامه سال جاری ایران خودرو اعلام کرد و گفت: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و خانواده گروه صنعتی ایران خودرو باید دست در دست هم از مسیر بحران عبور کنیم.