برنامه امسال ۱۰ طرح « کالا »

11:30 - 1400/01/21
مدیرعامل بورس کالای ایران ضمن اشاره به دستاوردهای سال گذشته این بورس از برنامه اجرای ۱۰ طرح کلان در سال جاری خبر داد.

دنیای بورس: حامد سلطانی نژاد در مجمع سالانه با ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره بورس کالا در دوره مالی منتهی به اسفند گذشته اظهار کرد: توسعه دارایی های پایه روی ابزارهای فعلی، توسعه ابزارهای مالی اوراق مبتنی بر کالا، گسترش و توسعه اندازه و عمق بازار و توسعه مشارکت با سایر نهادها و نیز تقویت و مدیریت برند شرکت از مهم ترین طرح های کلان بورس کالا در سال 98 است.

به گفته وی توسعه معاملات بین الملل، توسعه سیستم های اطلاعات مدیریت، بهبود روش ها و فرآیندهای شرکت، بهبود ارتقا و یکپارچه سازی سیستم ها و سامانه ها و پشتیبانی و بهبود کیفیت خدمات ارایه شده به ذی نفعان از دیگر طرح های مدنظر برای سال جاری است که در راستای اجرایی سازی این طرح ها حدود 98 پروژه و 250 اقدام جاری تعریف شده است.

این مقام مسئول در خصوص دستاوردهای سال 97 نیز گفت: بورس کالا با سهم 39 درصدی از ارزش معاملات بازار سرمایه، رتبه نخست را در میان سایر بورس ها کسب کرده است. رشد 52 درصدی ارزش معاملات، افزایش 385 درصدی ارزش معاملات بازار مالی، رشد 17 درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی و همچنین رشد 25 درصدی ارزش معاملات بازار مشتقه از مهم ترین دستاوردها بوده است.

سلطانی نژاد ادامه داد: در سال 97 اقدامات مثبتی در حوزه بازارهای مختلف از جمله بازار محصولات کشاورزی به ویژه زعفران انجام شده تا این بازار به یک بستر اثرگذار در اقتصاد تبدیل شود که روند توسعه معاملات این بازار در سال جاری نیز ادامه می‌یابد.