مشخص شدن زمان نشست اوپک پلاس و ادامه مذاکرات تجاری نفت را صعودی کرد

رشد دو موتوره طلای سیاه

11:29 - 1400/01/21
پس از آنکه مشخص شد اوپک و کشورهای هم‌پیمان آن برای تاریخ نشست بعدی به توافق نزدیک شده‌اند بهای نفت صعودی شد. پیام توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در افزایش قیمت طلای سیاه اثر گذاشت. ترامپ اعلام کرد با رئیس جمهور چین صحبت کرده و در نشست گروه 20 با وی دیدار خواهد کرد تا در مورد مناقشات دو کشور در مورد جنگ تجاری گفتگو کنند.
رشد دو موتوره طلای سیاه

دنیای بورس: بلومبرگ گزارش داد وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرده است که نشست اوپک پلاس در تاریخ اول و دوم ماه ژولای در وین برگزار خواهد شد تا در مورد تمدید طرح کاهش تولید نفت تا انتهای سال 2019 تصمیم‌گیری شود.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا «WTI» در 24 ساعت گذشته حدود 5 درصد (معادل 2.6 دلار) افزایش یافته و به قیمت 54.4 دلار به فروش می‌رسد.

نفت برنت نیز شاهد رشد 3.2 درصدی (معادل 2 دلار) بوده است و به سطح 62.4 دلار به ازای هر بشکه رسیده است.

از سمت دیگر خبر تداوم مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا از رشد قیمت نفت حمایت کرد. شب گذشته ترامپ در یک پیام توئیتری اعلام کرد که هفته آینده و در نشست گروه 20 با آقای شی رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد. وی اضافه کرد که شخصا با آقای شی تماس تلفنی موفقی داشته است.

این خبر چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی را متحول کرد و با کنار زدن ابرهای بدبینی در ذهن معامله‌گران از بازار کامودیتی‌ها از جمله طلای سیاه حمایت کرد.

امروز نگاه بازار نفت همچنین به گزارش هفتگی اداره انرژی آمریکا «EIA» خواهد بود تا آمار رسمی موجودی‌های تجاری نفت این کشور مشخص شود. دیروز موسسه نفت آمریکا «API» اعلام کرد که سطح این موجودی‌ها 812 هزار بشکه کاهش یافته است. پیش‌بینی «EIA» افت 1.077 میلیونی است.