تکذیب خروج ارز توسط رنو فرانسه

11:27 - 1400/01/21
معاون وزارت صمت با تکذیب خروج ۶۵ میلیون یورو به صورت اسکناس توسط رنو فرانسه و لحاظ کردن کم کاری این شرکت، گفت: توزیع الکترونیکی ۱۰۰ قلم کالا از اصلی‌ترین برنامه های سال جاری است.

دنیای بورس: سعید زرندی درباره زمزمه هایی مبنی بر اقدام رنوی فرانسه به خروج 65 میلیون یورو به صورت اسکناس گفت: هر چند عدم انجام به تعهدات این شرکت به دلیل فشارهای آمریکا درست است اما چنین موضوعی صحت ندارد.

به گفته وی بار‌ها در جلسات با وزیر صنعت و دیگر همکاران اعلام شده که این موضوع باید با دقت بیشتری رصد شود تا در صورت عادی شدن شرایط ، کم کاری شرکت‌هایی مانند رنو مدنظر قرار گیرد و به عنوان شریک راهبردی و قابل اطمینان، حساب نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: رویکرد وزارت صنعت حداکثر کردن ساخت داخل خودرو با توجه به توانمندی های صنعت قطعه سازی و لحاظ شدن در هفت گروه اول و همچنین فراخوان ساخت قطعات است. در این میان هر چند طبق بررسی‌های معاونت تخصصی ، انحصارهای در صنعت قطعه‌سازی انجام شده اما به شدت اعلامی رسانه‌ها نیست و تکرار نخواهد نشد.

زرندی ادامه افزود: اجرای سامانه توزیع الکترونیکی برای 100 قلم کالا از اصلی‌ترین برنامه‌ها در سال جاری است که برای لاستیک انجام و منجر به رفع بحران‌های احتمالی شد.