پنجشنبه صرافی ارزهای دیجیتال به پشتوانه غول تکنولوژی یاهو ژاپن راه‌اندازی خواهد شد.

بیت‌کوین در مسیر مرز 9 هزار دلار؟

11:24 - 1400/01/21
طی معاملات سه‌شنبه در بازارهای آسیایی بهای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال معتبر افزایش یافته است. بیت‌کوین با رشد 70 درصدی در ماه می به مرز روانی 9 هزار دلاری نزدیک شده است. ارزش بازار کریپتوها نیز از 269.7 میلیارد دلار روز دوشنبه به 273.9 میلیارد دلار ارتقا یافته است.
بیت‌کوین در مسیر مرز 9 هزار دلار؟

دنیای بورس: بیت‌کوین معاملات روز سه شنبه را در بازارهای آسیایی صعودی آغاز کرده است و در حال محک زدن مرز 9 هزار دلاری است. هر بیت کوین با افزایش قیمت به سطح 8 هزار و 893 دلار رسیده است. ارزش این رمز ارز در سال جاری 140 درصد افزایش یافته است و تنها در ماه می شاهد رشد 70 درصدی بوده است.

بهای اتریوم با رشد 0.29 درصدی در سطح 267.5 دلار قرار دارد. «XRP» نیز 2.82 درصد رشد کرده و به قیمت 0.42273 دلار به فروش می‌رسد. ارزش لایت‌کوین نیز  2.5 درصد زیاد شده و به 115.73 دلار رسیده است.

کریپتوها در حال ورود به جریان اصلی بازارهای مالی هستند. به تازگی یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا «ECB» از مزایای بانک مرکزی ارزهای دیجیتال سخن گفته‌ است.

آقای ویتاس واسیلیاس‌کاس یکی از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا ارزهای دیجیتال را وسیله‌ای مناسب برای تبدیل ارزهای حقیقی و ابزاری کارآمد برای پرداخت و ذخیره‌سازی خوانده است. از نظر ایشان ارزهای دیجیتال باید منعکس‌کننده ارزش پول واقعی بانک‌های مرکزی باشند و نباید در حساب‌های ذخیره مرسوم و به عنوان دارایی خصوصی مورد استفاده قرار گیرند.

از نظر آقای واسیلیاس‌کاس با بانک مرکزی ارزهای دیجیتال موارد امنیتی و پرداخت به صورت بهینه انجام می‌پذیرد و ریسک نقدینگی و اعتبار طرف قرارداد کاهش می‌یابد.

وی همچینی اشاره کرد: "حجم پول نقد مورد استفاده در بسیاری از کشورها رو به کاهش است و این بدین معناست که یک روز - حتی با چشم‌انداز خیلی دور - هر فردی با یک حساب کریپتو پرداختی‌های خود را انجام خواهد داد. متاسفانه این روند ممکن است در صورت عدم کنترل صحیح به فروپاشی نظام مالی منجر شود".

یک صرافی رمزارز جدید با پشتیبانی غول تکنولوژی یاهو ژاپن روز پنجشنبه آغار به کار خواهد کرد. این صرافی به اسم تائو‌تائو «Taotao» در ابتدا با بیت‌کوین و اتریوم و در ادامه با «XRP»، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش کار خواهد کرد. یاهو ژاپن 40 درصد از سهام کمپانی را در ماه مارس گذشته خریداری کرده است.