کره جنوبی پیگیر تمدید معافیت خرید نفت ایران

11:13 - 1400/01/21
کره جنوبی اعلام کرد: همچنان در تلاش است بتواند بار دیگر معافیت خرید نفت ایران را از آمریکا دریافت کند.

دنیای بورس: به گزارش یونهاپ، از آنجا که قرار است مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی هفته جاری با دونالد ترامپ دیدار کند سئول روی تلاش های بیشتری برای کسب این معافیت متمرکز شده است. بر اساس این گزارش، یون کانگ هیون معاون وزیر خارجه کره جنوبی ، یک نشست کاری در واشنگتن را با فرانسیس فانون معاون وزیر خارجه آمریکا برگزار کرده است.

کره جنوبی بشدت تلاش می‌کند بتواند یک بار دیگر چنین معافیتی را پس از پایان مهلت معافیت اول در دوم می، بدست آورد و بتواند از ایران نفت وارد کند.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت: موضع آمریکا این است که دیگر چنین معافیت‌هایی داده نشود اما از تلاش ها دست نمی کشیم و با توجه به روابط نزدیک دو کشور می‌خواهیم مطرح کنیم صنعت پتروشیمی کره جنوبی بدون نفت فوق سبک دچار مشکل می‌شود.

بسیاری از محصول‌های و تولیدات پتروشیمی در کره جنوبی با استفاده از نفت فوق سبک تولید می‌شود که از جمله اقلام صادراتی پتروشیمی کره جنوبی در کنار صادرات نیمه هادی‌های این کشور است. ایران از بزرگترین صادرکنندگان نفت سبک به کره جنوبی است. انتظار می‌رود کشورهای کره جنوبی، چین، هند، ترکیه و ژاپن از معافیت‌های جدید برخوردار شوند اما باید میزان خرید را کاهش دهند.