بیت‌کوین در انتظار قوانین جدید؟

حمله همه‌جانبه آمریکا به کریپتوها

11:07 - 1400/01/21
صبح امروز بازار رمزارزها قرمز رنگ شد. در حالی که بیت‌کوین در آستانه مرز روانی 4 هزار دلاری است، حجم سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته 2.5 درصد کاهش یافت. آغاز تحرک قانون‌گذاران آمریکا برای نظام‌مند کردن معمالات رمزارزها فشار بیشتری را بر قیمت ارزهای دیجیتال وارد کرده است.
حمله همه‌جانبه آمریکا به کریپتوها

دنیای بورس: در دومین روز کاری هفته بیت‌کوین با تجربه افت یک درصدی به سطح 3846 دلار رسید. این ارز دیجیتال هفته قبل در مدار صعود قرار داشت و تا مرز 4 هزار دلاری هم پیشروی کرد، اما کاهش تقاضا در هفته جاری باعث شد تا به کانال 3800 دلار عقب‌نشینی کند.

اتریوم و لایت کوین کاهش‌های شدید‌تری را تجره کردند و XRP همگام با بیت‌کوین نزولی شد. اتریوم 2.2 درصد کاهش قیمت داشت و به سطح 131 دلار رسید. لایت‌کوین هم ضمن ثبت افت 2.8 درصدی به بهای 53.94 دلار به فروش رسید. XRP با افت کمتر به میزان یک درصد به قیمت 0.30795 دلار مبادله شد. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته از 135 میلیارد دلار به 131.6 میلیارد دلار تقلیل یافت.

خانم پیرس عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده است که اگر ممکن است بازار ارزهای دیجیتال باید به راهکاری برای قانون‌مند کردن خود برسد، تا از قانون‌گذاری دولتی جلوگیری شود. وی در نمایشگاه بیت‌کوین MIT EXPO2019 گفت: "نکته مهم این است که در خاطر داشته باشیم که انسان‌ها در ارتباط باهم قوانین را تعیین می‌کنند و که این نقطه نظر هدف غایی بیت‌کوین است که جامعه‌ای را تشکیل دهد که بتواند خودش را نظام‌مند کند. با بروز مشکلات مردم به فکر راهکار می‌افتند. یک راه قانون‌گذاری دولتی است اما از نظر من تنها راه موجود نیست."

خانم پیرس که در امریکا از او به عنوان مادر ارزهای دیجیتال نام برده می‌شود، به خاطر حمایت از رمزارزها و قوانین آسان‌تر برای کنترل آنها شناخته می‌شود سال قبل زمانی که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا استفاده از اپلیکیشن‌های مبادله بیت‌کوین را رد کرد به مخالفت برخواست.

از طرف دیگر یکی از نمایندگان کنگره ایالت تگزاس به دنبال تصویب طرحی است که استفاده ناشناس از ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. بر اساس این طرح که توسط آقای فیل استیونسون ارائه شده است، هر کسی که در مبادله ارزهای دیجیتال نقش دارد باید شناسایی شود. اگر این طرح پیروز شود تگزاس بدل به اولین ایالت آمریکا می‌شود که استفاده ناشناس از رمزارزها درون مرزهایش امکان‌پذیر نخواهد بود.