در پی برنامه‌های آتی آلمان برای استفاده از بلاک‌چین رقم خورد

تداوم رشد بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال

10:54 - 1400/01/21
با نشر خبر تمایل آلمان به استفاده از پتانسیل تکنولوژی بلاک‌چین (Blockchain) در آینده نزدیک، اکثر ارزهای دیجیتال با بازگشایی بازارهای آسیایی به صعود خود ادامه دادند.
تداوم رشد بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال

دنیای بورس: مقامات آلمان رایزنی در خصوص استفاده از ظرفیت بالقوه تکنولوژی بلاک‌چین را از امروز آغاز کرده‌اند. آلمان در نظر دارد برای تسهیل فرآیندهای پیچیده بازار خود در بخش‌های مختلف از این تکنولوژی استفاده کند.

به گزارش رویترز دولت آلمان قصد دارد تا فرارسیدن تابستان به استراتژی مشخصی در قبال استفاده از این تکنولوژی دست یابد. اقتصادهای مطرح دیگری در جهان همچون انگلستان و سنگاپور به بخش اقتصادی خود اجازه استفاده محدود از تکنولوژی بلاک‌چین را داده‌اند، با این حال آلمان تاکنون به چارچوب قانونی مشخصی بر پایه ارزهای دیجیتال نرسیده است.

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا به حساب می‌اید و علاقه دولت این کشور به استفاده از تکنولوژی بر پایه بیت‌کوین منجر به رشد بیشتر بهای ارزهای دیجیتال در معاملات امروز شد.

بیت‌کوین با رشد 4.43 درصدی به قیمت 3904.5 دلار معامله شد. اتریوم با رشد 7.5 درصدی به سطح 148.16 دلار رسید. XRP و لایت‌کوین هم به ترتیب 6.22 و 7.69 درصد افزایش قیمت یافتند.

استفاده تکنولوژی بلاک‌چین از جذابیت خاصی نزد سایر کشورهای جهان پیدا کرده است. دوشنبه شرکت خدمات اطلاعات اشتغال ژاپن اعلام کرد 25 میلیون دلار در بخش ریسک و امنیت بلاک‌چین استارت‌آپ بیم «Beam» سرمایه‌گذاری کرده است. مقامات این شرکت ضمن ابراز آگاهی از تاثیر این تکنولوژی بر تسهیل فرآیندهای اقتصادی گفتند که به دنبال قانونو‌مند کردن استفاده از این تکنولوژی به منظور جلوگیری از سواستفاده هستند.

از طرف دیگر برایان کوئین‌تنز عضو هیات کمیسیون تجارت آتی و کامودیتی‌های آمریکا (CFTC) سه‌شنبه هفته قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این نهاد قادر به نظارت بر ارزهای دیجیتال نیست و از همین رو افراد مشغول در صنعت ارزهای دیجیتال باید هرچه سریع‌تر به ساختاری قانون‌مند و خودساخته برای استفاده از این ارزها دست یابند.