تصمیم‌‌گیری مجمع درباره پالرمو

10:51 - 1400/01/21
تصمیم‌گیری درباره لایحه پالرمو از لوایح چهارگانه موسوم به FATF به آینده موکول شد.

فارس: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) را به نشست بعدی خود موکول کردند. نشست امروز مجمع نیز تماما به ادامه طرح نظرهای موافقان و مخالفان این لایحه اختصاص داشت و فرصت به رای‌گیری نهایی در باره نرسید.

در این جلسه مجمع، 12 تن از اعضای مجمع در موافقت یا مخالفت با این لایحه صحبت کردند اما با توجه به اینکه تعداد اعضایی که خواستار صحبت درباره این لایحه بودند زیاد بود، نوبت به همه اعضا نرسید، بنابراین مقرر شد در جلسه بعدی مجمع که 2 هفته آینده برگزار می‌شود. بررسی ادامه یابد. اجلاس دوره‌ای گروه ویژه اقدام مالی(FATF) در حالی از فردا؛ یکشنبه 28 بهمن‌ماه آغاز می‌شود که هنوز تکلیف لوایح چهارگانه موسوم به FATF در ایران مشخص نیست.

در همین حال حشمت‌اله فلاحت پیشه؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نشست امروز مجمع تشخیص می‌گوید: در جلسه امروز به دلیل تعدد سوال‌ها، 9 سوال اساسی اعضا درباره این لایحه پاسخ داده نشد و به همین دلیل تصمیم‌گیری درباره پالرمو به جلسه بعدی موکول شد. به گفته وی که ایرنا از وی نقل کرده امروز آرا منفی به پالرمو در مجمع بیشتر شده بود و برخی اعضا ابهام‌ها و انتقادهای تازه‌ای را مطرح کرده‌اند.