عملکرد « وتجارت » در اعطای تسهیلات

10:49 - 1400/01/21
بانک تجارت از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا دهه دوم دی‌ماه نزدیک به 310 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرد.

دنیای اقتصاد: عباس اشرف‌نژاد؛ نایب‌رئیس هیات‌مدیره بانک تجارت تاکید دارد به‌منظور حمایت از واحد‌ها و بنگاه‌هایی که دچار بحران شده‌اند نسبت به اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به این واحدها و طرح‌های نیمه تمام اقدام کرده است. در ۹ماه سال ۹۷ بانک تجارت معادل 18.9 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که ۵۰ درصد تسهیلات پرداختی به بخش تولید و سرمایه درگردش این واحد‌ها اختصاص یافت.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره بانک تجارت یادآور شد: به‌دلیل محدودیت منابع ریالی، استفاده از ابزارهای جایگزین نظیر LC داخلی مدنظر بانک برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بوده و در این زمینه در ۹ماه امسال حدود ۶۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال LC داخلی از سوی بانک تجارت گشایش شده که ۱۱۲ درصد افطایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. بانک تجارت در این بخش بالاترین سهم را در سیستم بانکی به خود اختصاص داده است.

بانک تجارت در هشت ماه امسال بیش از 447.5 میلیارد تومان تسهیلات به خریداران خودروی ساخت ایران پرداخت کرده و همچنین به‌منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده در این مدت نزدیک به 8.5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد. در هشت ماه امسال همچنین بالغ بر ۲۱هزار و ۹۶ نفر از هموطنان برای خرید کالای ایرانی در مجموع 240.5 میلیارد تومان از بانک تجارت تسهیلات گرفته‌اند.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره بانک تجارت همچنین با اشاره به عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تامین جهیزیه گفت: بانک تجارت در هشت ماه سال‌جاری حدود 1.123 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ۷۱هزار و ۷۸۰ نفر متقاضی پرداخت کرده است. این رقم در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۶ نیز نزدیک به 1.5 هزار میلیارد تومان برای حدود ۱۴۳ هزار زوج جوان بود.