صعود آرام فلزات پایه در صبح چهارشنبه

10:33 - 1400/01/21
با توقف روند صعودی شاخص دلار در صبح چهارشنبه، فلزات پایه پا به محدوده مثبت گذاشتند. افزایش احتمال اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی حکومت چین نیز در بهبود روند معاملات تاثیرگذار بوده است.
صعود آرام فلزات پایه در صبح چهارشنبه

پس از رای منفی پارلمان بریتانیا به طرح پیشنهادی نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه، شاخص دلار روندی صعود را تجربه کرد و همین امر به صورت مقطعی بازار فلزات را زیر فشار قرار داد. صبح امروز اما وضعیت باثباتی بر بازار ارز حاکم شده و شاخص دلار پا به محدوده منفی گذاشته و همین امر حمایت منجر به بهبود معاملات فلزات شده است.

در این میان افزایش احتمال اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی از سوی حکومت چین در روزهای اخیر حمایت مناسبی را از بازار فلزات به عمل آورده است. روز گذشته کمیسیون اصلاح و توسعه چین به صورت تلویحی از برنامه این کشور برای اجرای سیاست‌های محرک خبر داد و برخی از مقامات نیز در روزهای اخیر از احتمال کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در برخی صنایع سخن به میان آوردند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/8 درصدی در سطح 5953 دلار قرار گرفته و سرب با افزایشی 0/5 درصدی به 1976 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی 0/4 درصدی در سطح 1870 دلار قرار گرفته و در این میان روی به 0/5 درصد گران شده و در قیمت 2532 دلار معامله می‌شود.