صعود آرام فلزات پایه در روز دوشنبه

10:26 - 1400/01/21
در پی افت ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح و همچنین خوش‌بینی فعالان اقتصادی نسبت به مذاکرات تجاری آمریکا و چین، فلزات پایه در معاملات روز دوشنبه وارد محدوده مثبت شدند.
صعود آرام فلزات پایه در روز دوشنبه

صبح امروز دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان زیر فشار قرار گرفت و به این ترتیب شاخص دلار با افتی 0/2 درصدی به کمتر از 96 واحد رسید. به تبع این امر تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری افزایش یافت. سحنان رئیس بانک مرکزی آمریکا در پایان هفته مبنی بر احتمال بازنگری در سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره در تزلزل ارزش دلار آمریکا نقش شایانی داشت.

در این میان دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین از امروز در پکن آغاز خواهد شد. پس از ابراز امیدواری رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته نسبت به حصول توافق تجاری با چین، فعالان اقتصادی نسبت به نتایج مذاکرات دو کشور خوش‌بین شده‌اند. به این ترتیب چشم‌انداز روند رشد اقتصاد جهانی بهبود یافته و همین امر نیز دورنمای تقاضا برای فلزات را تقویت کرده است.

با این وجود با تئوجه به اینکه روز پنجشنبه قرار است گزارش‌های اقتصادی مهمی همچون شاخص قمیت مصرف‌کننده و تولیدکننده چین به بازارها مخابره شود، سطح احتیاط در میان معامله‌گران از ابتدای هفته کمی افزایش یافته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی محدود  در سطح 5935 دلار قرار گرفته و سرب همین وضعیت را پشت سرگذاشته و  به 1958 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی 0/2 درصدی در سطح 1889 دلار قرار گرفته و در این میان روی به مختصری گران شده و در قیمت 2500 دلار معامله می‌شود.