پیش‌نگر زعفران آتی دوشنبه (17 دی)

10:26 - 1400/01/21
در گزارش پیش‌نگر اخبار مرتبط با معاملات آتی  زعفران در بورس کالا، قیمت این محصول در بازار آزاد و قیمت معاملات گواهی سپرده، تحلیل موقعیت‌های تعهدی باز، سقف و کف قیمت‌های آتی در معاملات روزانه، فعالیت حقیقی و حقوقی و حمایت‌ها و مقاومت های مهم در سررسیدهای مختلف زعفران ارائه می شود.
پیش‌نگر زعفران آتی دوشنبه (17 دی)

دنیای بورس- محمد نجفی

اخبار تاثیرگذار بر بازار:

  • روز گذشته نرخ دلار در بازار آزاد تهران افزایش مختصری را تجربه کرد اما در نهایت در سطوح کمتر از 11 هزار تومان تثبیت شد. صبح امروز نرخ قابل اتکایی برای دلار اعلام نشده اما درهم امارات در سطوح پایین‌تر از 3 هزار تومان به فروش رسیده است.
  • به گفته فعالان بازار قائنات روندی باثبات بر معاملات نقدی زعفران حاکم شده و انواع مختلف این محصول تغییر قیمت قابل ذکری را پشت سرنگذاشته‌اند.

 

اطلاعیه های بازار:

تا این لحظه اطلاعیه جدیدی منتشر نشده است.

بازار نقدی زعفران و ارز  (دوشنبه 17 دی)

 پیش‌نگر زعفران آتی دوشنبه (17 دی)1

قیمت تسویه روز گذشته و بازه مجاز قیمت امروز (دوشنبه 17 دی)

پیش‌نگر زعفران آتی دوشنبه (17 دی)5

تحلیل موقعیت تعهدی بازار (با توجه به آمار دو جلسه اخیر معاملاتی هر قرارداد)

پیش‌نگر زعفران آتی دوشنبه (17 دی)10

موقعیت تعهدی باز نشان دهنده چیست؟

موقعیت تعهدی بازار نشان دهنده مجموع قراردادهای آتی است که هنوز تسویه نشده اند. به عبارتی موقعیت‌هایی هستند که از سوی معامله‌گران بسته نشده یا به مرحله تسویه فیزیکی نرسیده اند.

راهنما: افزایش موقعیت باز در روند صعودی یا نزولی، هشدار بر ادامه روند صادر می‌کند. کاهش موقعیت باز در روندها نشان دهنده احتمال تضعیف روند و بازگشت است. همراهی  داده های مربوط به تغییرات حجم با موقعیت باز به عنوان سیگنال تایید محسوب می‌شود.

هشدار: با توجه به وضعیت تغییرات رادیکال قیمت در قراردادها، از ناحیه تغییرات موقعیت های باز و حجم معاملات نمی توان سیگنال قوی دریافت کرد.

 

خرید و فروش حقیقی- حقوقی (با توجه به آمار آخرین معاملات)

پیش‌نگر زعفران آتی دوشنبه (17 دی)1

حمایت و مقاومت مهم :

پیش‌نگر زعفران آتی دوشنبه (17 دی)14