در پی انتشار گزارش شاخص مدیران خرید چین رقم خورد

کاهش قیمت فلزات پایه در روز چهارشنبه

10:23 - 1400/01/21
در پی انتشار گزارش ضعیف‌تر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی چین از سوی موسسه Caixin، بازار فلزات در اولین روز کاری سال جدید میلادی زیر فشار قرار گرفت و بسیاری از محصولات معاملاتی این بازار با افت قیمت مواجه شدند.
کاهش قیمت فلزات پایه در روز چهارشنبه

صبح امروز موسسه Caixin در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه دسامبر به 49/7 واحد رسیده است. ارقام کمتر از 50 واحد شاخص مذکور نشان‌دهنده کاهش سطح فعالیت‌های تولیدی است. پیش‌تر در روز دوشنبه مرکز آمار ملی چین از رسیدن شاخص مدیران خرید تولیدی ماه دسامبر این کشور به کمتر از 50 واحد خبر داد. شاخص ارائه شده از سوی مرکز آمار ناظر بر فعالیت شرکت‌‌های بزرگ و همچنین شرکت‌های بخش دولتی است و شاخص موسسه Caixin  عملکرد شرکت‌های کوچک  و متوسط را منعکس می‌کند. در پی انتشار گزارش موسسه Caixin، بار دیگر فعالان بازار فلزات پایه نگران چشم‌انداز تقاضا برای فلزات از سوی بخش صنعتی چین شدند و همین امر قیمت بسیاری از این محصولات را  به محدوده منفی کشاند.

در این میان شاخص دلار در معاملات امروز روندی نزولی را در پیش گرفت و به سطوح کمتر از 96 واحد رسید. افت شاخص دلار کمی از فشار موجود بر بازار فلزات را کاهش داده است. شاخص دلار در برهه کنونی با افتی 0/2 درصدی در سطح 95/9 واحد قرار گرفته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با افتی 0/5 درصدی در سطح 5947 دلار قرار گرفته و سرب با کاهشی 1/1 درصدی به 2009 دلار رسیده است. آلومینیوم با افتی 0/7 درصدی در سطح 1834 دلار قرار گرفته و در این میان روی به ممختصری گران شده و در قیمت 2443 دلار معامله می‌شود.