شاخص مدیران خرید تولیدی چین به کمتر از 50 واحد رسید

صعود فلزات با وجود انتشار آمار ناامیدکننده از بخش تولیدی چین

10:22 - 1400/01/21
در پی افزایش امیداوری به پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، فلزات پایه در معاملات روز دوشنبه در مسیر رشد قرار گرفتند. با این وجود انتشار آمار ناامیدکننده از بخش تولیدات کارخانه‌ای چین میزان افزایش قیمت این محصولات را محدود کرد.
صعود فلزات با وجود انتشار آمار ناامیدکننده از بخش تولیدی چین

در حالی که از پایان هفته گذشته دور جدید مذاکرات تجاری آمریکا و چین آغاز شده است، رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود اعلام کرد که مکالمه تلفنی سازنده‌ای را با رئیس جمهور چین داشته و روند حصول توافق تجاری جامعی میان دو کشور در حال پیشرفت است. انتشار این خبر موجب امیدواری فعالان بازار فلزات نسبت به اتمام تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان شده و چشم‌انداز تقاضا برای این محصولات را بهبود بخشیده است.

در این میان صبح امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور در ماه دسامبر به رقم 49/4 واحد رسیده است. ارقام کمتر از 5 واحد این شاخص نشان‌گر کاهش سطح فعالیت‌های کارخانه‌ای است. این اولین بار پس از جولای 2016 است که شاخص مذکور به کمتر از 50 واحد می رسد. در پی انتشار این گزارش بار دیگر دورنمای تقاضا برای فلزات از سوی چین تضعیف شد و همین امر میزان افزایش قیمت فلزات را محدود کرد.

امروز برخی از کشورهای تاثیرگذار در بازار از جمله آلمان، ژاپن، برزیل و روسیه تعطیل هستند و بازارهای بریتانیا نیز تا ظهر به وقت محلی فعالیت دارند. به همین علت انتظار نمی‌رود حجم معاملات در بازار فلزات چندان قابل ملاحظه باشد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/7 درصدی در سطح 6063 دلار قرار گرفته و سرب با افزایشی 0/2 درصدی به 2049 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی محدود در سطح 1847 دلار قرار گرفته و در این میان روی به میزان 1/2 درصد گران شده و در قیمت 2472 دلار معامله می‌شود.