زمان اعلام قیمت خرید سرخابی‌ها

10:22 - 1400/01/21
نیمه دوم بهمن ماه قیمت پایه خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص خواهد شد.

دنیای بورس: میرعلی اشرف پوری حسینی؛ رئیس سازمان خصوصی سازی در جلسه بررسی واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس درجمع خبرنگاران گفت: دولت وقت در سال 92 این مصوبه را لغو کرده بود ولی امسال مجددا اسم این دو باشگاه را برای واگذاری به لیست برگردانده و همین امر نشان می‌دهد عزم دولت برای واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس جدی است. این واگذاری از سال 87 بر زمین مانده و حالا مجلس نظرش در این است که دولت به غیر از واگذاری به­ هیچ چیز دیگر فکر نکند.

به گفته وی قطعا بخش قیمت پایه ای این دو باشگاه را برندهای آنان تعیین می کنند اما سوالی که از این باشگاه‌ها در خصوص به نام نزدن اموال شان از جمله ورزشگاه‌ها و ساختمان‌های مرکزی کردیم، در پاسخ گفتند که چون بدهی‌های زیادی به طلبکاران دارند و از آن‌ها طرح شکایت شده و حکم قاضی بر توقیف اموال آن‌ها خورده است نمی‌توانند فعلا این اموال را به‌نام باشگاه‎ها کنند چرا که به محض سند خوردن توقیف خواهد شد.

به گفته پوری حسینی حتما ورزشگاه‌ها و ساختمان‌های مرکزی این باشگاه ها برای فروش و واگذاری باید در لیست اموال آن‌ها اضافه شود و به همین خاطر کارشناسان زبده‌ای از سازمان خصوصی سازی مامور شدند این موضوع را پیگیری کنند سازمان خصوصی سازی علاوه بر جلسه ای که امروز به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار کرد قطعا جلسات دیگری با هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهد داشت.

همچنین در شیوه و فروش این دو باشگاه باید نظر اکثریت و کارشناسی شده را پذیرفت و سازمان خصوصی سازی در اجرایی کردن این واگذاری تابع نظر هیئت واگذاری خواهد بود.مجموعه بدهی‌های این دو باشگاه 290 میلیارد تومان است که مقداری هم بدهی ذخیره دارند که عمده آن هم در هنگام واگذاری حتما باید اضافه شود.

در همین رابطه نیز بخوانید: سهام سرخابی‌ها باید به هواداران برسد/ نظر افشین پیروانی