نوسان نفت برنت بر روی مرز روانی 50 دلار

10:19 - 1400/01/21
پس از سقوط بیش از شش درصدی قیمت نفت پیش از تعطیلی کریسمس، این محصول در صبح امروز با نوسان قیمتی محدود مواجه شده است.
نوسان نفت برنت بر روی مرز روانی 50 دلار

افزایش خرید تکنیکال به ویژه بر روی نفت برنت در صبح امروز بصورت مقطعی از قیمت این محصول حمایت کرد. قیمت 50 دلار به عنوان مرز روانی مهمی برای نفت برنت به حساب می‌آید و بنابرین بخشی از معامله‌گران به امید واکنش ملموس قیمت به این سطح، از صبح چهارشنبه دست به کار اخذ  موقعیت خرید شده اند.

در این میان معاملات آتی بر روی سهام وال استریت در صبح امروز کمی بهبود یافته و همین امر نیز تا حدی از فشارهای موجود بر بازار نفت کاسته است. در هفته های اخیر به تبع تزلزل ملموس شاخص‌های سهام در آمریکا، نگرانی‌های گسترده ای در زمینه احتمال ورود اقتصاد این کشور به دوران رکود پدید آمد و همین امر نیز چشم‌انداز تقاضا برای نفت را تضعیف کرد.

با این وجود کماکان بسیاری از فعالان بازار نگران تضعیف تقاضا برای نفت از سوی برخی از مصرف‌کنندگان بزرگ این محصول به ویژه چین و آمریکا در سال آینده هستند و این امر در کنار رشد ملموس تولید نفت در آمریکا و روسیه، بازار نفت را در وضعیت دشواری قرار داده است.

به این ترتیب  صبح امروز قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با کاهشی 0/5 درصدی به 50/4 دلار رسید. این قیمت از اواسط ماه آگوست تاکنون در بازار دیده نشده بود. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه فوریه به میزان 0/1 درصد گران شده و به 42/5 دلار رسیده است.