جو منفی بازار نفت و وال استریت به بازار ارز کشیده شد

افت مجدد ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن در روز کریسمس

10:18 - 1400/01/21
در معاملات کم حجم روز کریسمس، ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن برای هفتمین روز متوالی پایین آمد. تداوم تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا، سقوط بازار نفت و همچنین افت مجدد شاخص‌ها در بازار سهام آمریکا از دلایل اصلی تزلزل ارزش دلار به حساب می‌آید.
افت مجدد ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن در روز کریسمس

امروز بسیاری از بازارها در آمریکای شمالی، اورپا و اقیانوسیه و برخی از بازارهای آسیایی به علت برگزاری مراسم کریسمس تعطیل هستند و همین امر حجم معاملات در بازار جهانی ارز را بسیار پایین آورده است. با این وجود در معامالات صبح امروز آسی،ا دلار آمریکا برای هفتمین روز متوالی در برابر ین ژاپن افت کرد و ارزش برابری این ارز به 110/12 رسید که این رقم از اواخر آگوست تاکنون در بازار دیده نشده بود.

شب گذشته شاخص‌های اصلی وال استریت بیش از 2 درصد پایین آمدند و قیمت نفت ببیش از 6 درصد سقوط کرد. این رویداد در کنار تداوم روند تعطیلی دولت آمریکا باز هم نگرانی‌ها در زمینه روند پیش‌روی اقتصاد آمریکا را تشدید کرد. به این ترتیب از شب گذشته تاکنون بار دیگر تقاضا برای ین ژاپن به عنوان دارایی امن بالا رفته است.

در این میان رئیس جمهور آمریکا شب گذشته باز هم به بانک مرکزی این کشور تاخت و فدرال رزور را تنها مشکل کنونی برای اقتصاد آمریکا نامید. این امر نیز فشار بر دلار آمریکا را بیش از پیش افزایش داد.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی محدود در محدوده 96/51 واحد قرار دارد. با توجه به تعطیلات رسمی در بسیاری از کشورها، انتظار نمی‌رود شاخص دلار نوسان ملموسی را در روز جاری تجربه کند.