پیش‌بینی قیمت طلا در روز دو‌شنبه

10:17 - 1400/01/21
در معاملات روز دوشنبه به تبع افت شاخص دلار آمریکا و تداوم نگرانی در زمینه بودجه فدرال این کشور، تقاضا برای طلا افزایش یافته است. از منظر تکنیکال چشم‌انداز روشنی پیش روی طلا قرار دارد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دو‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز دو‌شنبه

با ورود شاخص دلار به محدوده مثبت و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در مسیر صعودی قرار گرفت. همانگونه که در خبر مربوط به بازار ارز گفته شد، تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا به تبع عدم توافق مجلس و دولت این کشور بر سر بودجه سال آینده از جمله مسائلی است که منجر به تشدید فضای ریسک‌گریزی در میان معامله‌گران شده و بخشی از آن‌ها را به سوی دارایی‌های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس سوق داده است. همچنین امروز یورو و پوند نیز عملکرد مطلوبی را در برابر دلارآمریکا تجربه می‌کنند. بی‌ثباتی‌های اخیر در فضای سیاسی آمریکا در کنار روند شناسایی سود در پایان سال میلادی اصلی‌ترین دلایل روند مذکور به حساب می‌آیند. در این میان علاوه بر افزایش تقاضا برای ین و فرانک، سطح تقاضا در بازار فلزات قیمتی نیز افزایش یافته است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 8/5 دلاری در سطح 1266/5 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از 7 دلار گران شده و در سطح 1263/4 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی دوشنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال‌های نزولی: قیمت به باند بالایی بولینگر برخورد کرده است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1256 دلار) قرار داشته و در سطوح فراتر از میانگین  موزون نمایی 13 روزه (1249دلار) و 62 روزه (1231 دلار) تثبیت شده است.

سیگنال تایید:  روند صعودی نمودار RSI  تداوم یافته و هیستوگرام MACD موفق به شکستن خط سیگنال شده است.

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت در سطح 1260 دلار و سپس در 1256 دلار(میانگین 5 روزه) قرار دارد. سناریوی بدبینانه افت قیمت تا میانین 13 روزه است.

مقاومت‌های پیش‌رو: ناحیه مقاومتی مهمی در سطح 1267 تا 1270 دلار دیده می شود.

نتیجه‌گیری: کماکان چشم‌انداز روشنی پیش روی طلا قرار دارد اما با توجه واکنش به برخورد با باند بالایی بولینگر، تداوم روند صعودی قیمت دشوار خواهد بود.