تغییرات قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای آسیایی

افزایش 8 درصدی قیمت اتیلن در هفته‌ای که گذشت

10:15 - 1400/01/21
این هفته بسیاری از محصولات پتروشیمی در بازارهای آسایی با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند و در این میان اتیلن بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد. استایرن مونومر و مونواتیلن گلایکول نیز از جمله محصولاتی بودند که با کاهش قیمت هفتگی مواجه شدند.
افزایش 8 درصدی قیمت اتیلن در هفته‌ای که گذشت

دنیای بورس- محمد نجفی

اتیلن: این هفته سطح تقاضا برای اتیلن در شمال شرق آسیا در وضعیت مطلوبی قرار داشت و همین امر به افزایش قیمت محصول دامن زد. بازار کره جنوبی و جنوب شرق آسیا نیز به تبعیت از بازار منطقه مذکور معاملت پررونقی را پشت سرگذاشت.

پروپیلن:  همانند اتیلن، سطح تقاضا برای پروپیلن از سوی مصرف کنندگان و معامله‌گران شمال شرق آسیا در هفته اخیر بالا بود و همین امر به افزایش قیمت این محصول منجر شد. بازار کره جنوبی نیز از این روند تبعیت کرد.

پی‌وی‌سی: این هفته بسیاری از تولید کنندگان بزرگ پی‌وی‌سی در آسیا قیمت‌ پیشنهادی خود در قراردادهای ماه ژانویه را به میزان 30 دلار بالا بردند که این قیمت‌ از سوی اکثر خریداران مورد قبول واقع شد. در پی این امر قیمت‌های نقدی در مسیر رشد قرار گرفتند.

پلی‌اتیلن‌: بسیاری از انواع پلی‌اتیلن در این هفته معاملات کم حجمی را تجربه کردند و تغییر قیمت ملموسی در بازار این محصولات پدید نیامد. به گفته فعالان بازار، تقاضا برای پلی اتیلن سبک و سبک خطی از ماه مارس تقویت خواهد شد  بنابراین انتظار می‌رود در دو ماه ابتدایی از سال 2019 بازار این محصولات وضعیت باثباتی را تجربه کند.

پلی‌پروپیلن: معاملات پلی‌پروپیلن این هفته روندی باثبات را تحربه کرد و تعادل میان عرضه و تقاضای این محصول، به ثبات قیمت در طول هفته منجر شد.

بوتادین:  قیمت بوتادین در بازار داخلی چین افزایش هفتگی به میزان 100 یوان را تجربه کرد و به 9850 یوان در هر تن رسید. افزایش قیمت در بازار داخلی، قیمت‌ وارداتی این محصول را نیز تحریک کرد.

استایرن مونومر: قیمت استایرن این هفته در بازار شرق چین به میزان 110 یوان پایین آمد و به 8140 یوان رسید. این رقم برابر با 999/5 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. به تبع این امر قیمت‌های وارداتی زیر فشار قرار گرفتند.

مونواتیلن گلایکول: قیمت MEG این هفته در بازار داخلی چین با کاهشی 170 یوانی به 5550 یوان رسید. در پی این امر تقاضا برای این محصول در بازار وارداتی ضعیف شد و قیمت وارداتی همراستا با بازار داخلی کاهش یافت.

افزایش 8 درصدی قیمت اتیلن در هفته‌ای که گذشت19

منبع: پلاتس