بازگشت نفت به مدار صعود پس از سقوط 4درصدی

10:14 - 1400/01/21
پس از سقوط 4 درصدی قیمت نفت در روز پنجشنبه، قیمت این محصول در معاملات روز جاری وارد محدوده مثبت شد. احتمال کاهش بیش از پیش تولید از سوی اوپک در کاهش فشار بر بازار نفت تاثیر شایانی داشت.
بازگشت نفت به مدار صعود پس از سقوط 4درصدی

روز گذشته قیمت نفت زیر فشار شدیدی قرار گرفت به گونه‌ای که قیمت نفت برنت نزدیک به 3 دلار کاهش یافت. به این ترتیب میزان افت قیمت نفت در هفته جاری به حدود 9 درصد رسید. سقوط ارزش سهام وال استریت در شب گذشته در افت ملموس قیمت نفت تاثیر شایانی داشت.

در این میان دبیرکل اوپک اعلام کرد که این نهاد قصد دارد به زودی جدول کاهش تولید اعضای حاضر در برنامه کاهش تولید از ابتدای سال 2019 را منتشر کند. بر طبق اعلام بارکیندو، میزان کاهش تولید اعضا بیش از 3 درصد خواهد بود.. این در حالی است که پیش‌تر انتظار می‌رفت سطح تولید اوپک  در حدود 2/5 درصد پایین بیاید. انتشار این خبر کمی از فشار موجود بر بازار نفت را کاهش داد.

به این ترتیب در برهه کنونی هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 0/2 درصدی به 54/4 دلار رسیده و نفت وست تگزاس نیز برای تحویل در ماه فوریه در قیمت 46/1 دلار معامله می‌شود که این رقم نشان دهنده رشدی 0/6 درصدی است.