پیش‌بینی قیمت طلا در روز  چهار‌شنبه

10:13 - 1400/01/21
در معاملات روز چهارشنبه قیمت طلا به تبع تزلزل دلار آمریکا باز هم در مسیر صعودی قرار گرفته اما با توجه به ریسک‌های مرتبط با تصمیمات آتی فدرال رزور، معاملات با احتیاط زیادی پیگیری می‌شود.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز  چهار‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز چهار‌شنبه

شاخص دلار در روز جاری به روند نزولی خود ادامه داده و افتی نسبتا ملموس را تجربه کرده است. همانگونه که در خبر بازار ارز گفته شد با پایان یافتن نشست بانک مرکزی آمریکا، امشب ساعت 22:30 به وقت تهران قرار است تصمیم جدید فدرال رزور در زمینه افزایش نرخ بهره اعلام شود و همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی این نهاد نیز به اطلاع فعالان اقتصادی برسد. در این میان اما بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظارند تا در بیانیه این نهاد سرنخ‌های از روند افزایش نرخ بهره در سال آینده دریافت کنند. اظهار نظرهای برخی از اعضای بلند از جمله جروم پاول، رئیس این نهاد در زمینه احتمال به سقف رسیدن نرخ بهره در برهه کنونی، ایجاد وقفه در فرآیند افزایش نرخ را تقویت کرده است. برخی از معامله گران با توجه به این وضعیت در حال اخذ موقعیت فروش بر فروش بر روی دلار هستند و گروهی از چارتیست‌ها نیز برای در امان ماندن از ریسک ساعت‌های پیش‌رو اقدام به بستم موقعیت‌های معاملاتی و ترک بازار کرده‌اند. شاخص دلار تا این لحظه 0/3 درصد افت کرده و به 96/78 واحد رسیده و به تبع این امر تقاضا برای طلا در معاملات نقدی و آتی افزایش یافته است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی یک دلار در سطح 1254/6 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از یک دلار گران شده و در سطح 1250/7 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی چهارشنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال‌های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1246 دلار) و 13 روزه (1242 دلار) قرار داشته و در سطوح فراتر از میانگین  موزون نمایی 62 روزه (1227 دلار) تثبیت شده است. نمودار RSI روندی صعودی به خود گرفته است.

سیگنال تایید: هیستوگرام MACD موفق به شکستن خط سیگنال شده است.

حمایت‌های پیش‌رو: هم اکنون طلا بر روی مرز روانی 1250 دلار قرار دارد. پس از این سطح اولین حمایت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1245 دلار) قرار دارد و حمایت بعدی در سطح  میانگین 13 روزه (1242 دلار) دیده می‌شود.

مقاومت‌های پیش‌رو: ناحیه مقاومت مهمی در سطح 1250 تا 1252 دلار  وجود دارد. مقاومت مهم بعدی در سطح  1257 دلار است.

نتیجه‌گیری: همانند روز گذشته  چشم انداز روشنی پیش روی طلا در بازه روزانه قرار دارد اما شرط تداوم روند صعودی، عدم نفوذ به میانگین 5 روزه است.