پس از سقوط شب گذشته رقم خورد

بازگشت آرامش به بازار نفت خام

10:13 - 1400/01/21
پس از تداوم روند نزولی قیمت نفت در شب گذسته، معاملات در صبح چهارشنبه کمی متعادل شد و قیمت این محصول پس از افتی سه جلسه‌ای سرانجام پا به محدوده مثبت گذاشت.
بازگشت آرامش به بازار نفت خام

شب گذشته باز هم شاهد سقوط قیمت نفت بودیم. همانگونه که روز سه ‌شنبه عنوان شد، مواردی همچون افزایش سطح ذخایر نفت در مرکز ذخایره سازی کوشینگ اوکلاهاما، احتمال رسیدن تولید نفت شیل آمریکا در شش حوزه اصلی این کشور به بیش از 8 میلیون بشکه در روز تا پایان سال جاری میلادی و انتشار اخباری در زمینه تداوم صادرات نفت ایران در سطوحی بیش از 2 میلیون بشکه در روز بازار نفت را در روزهای اخیر به شدت زیر فشار قرار داد.

همچنین انستیتیون نفت آمریکا(API ) در گزارشی از افزایش نزدیک به 3/5 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته خبر داد. انتشار این خبر فشار بر بازار نفت را بیش از پیش بالا برد.

در این میان قیمت نفت سرانجام در روز جاری وارد محدوده مثبت شد. افزایش سطح خرید تکنیکال در بازار به امید به کف  رسیدن قیمت‌ها در برهه کنونی  و اعلام مجدد وضعیت فورس ماژور از سوی شرکت ملی نفت لیبی در میدان نفتی شراره از جمله عوامل حمایت کننده از قیمت در صبح امروز به شمار می‌رود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 0/5 درصدی در سطح 56/5 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه فوریه به میزان 0/4 درصد گران شده و به 46/8 دلار رسیده است.