افت شاخص دلار در آستانه اعلام نظر فدرال رزور

10:13 - 1400/01/21
در آستانه اعلام تصمیمات جدید بانک مرکزی آمریکا در زمینه نرخ بهره، بار دیگر ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان کاهش یافت. نگرانی سرمایه گذارن از احتمال کند شدن یا توقف روند افزایش نرخ بهره آمریکا دلیل تضعیف دلار آمریکا به حساب می‌آید
افت شاخص دلار در آستانه اعلام نظر فدرال رزور

با پایان یافتن نشست بانک مرکزی آمریکا در شب چهارشنبه، سرانجام این نهاد موضع خود را در زمینه چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در سال آینده اعلام خواهد کرد. ساعت 22:30 به وقت تهران قرار است تصمیم جدید فدرال رزور در زمینه افزایش نرخ بهره اعلام شود و همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی این نهاد نیز به اطلاع فعالان اقتصادی برسد. در این میان اما بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظارند تا در بیانیه این نهاد سرنخ‌های از روند افزایش نرخ بهره در سال آینده دریافت کنند. اظهار نظرهای برخی از اعضای بلند از جمله جروم پاول، رئیس این نهاد در زمینه احتمال به سقف رسیدن نرخ بهره در برهه کنونی، ایجاد وقفه در فرآیند افزایش نرخ را تقویت کرده است. به این ترتیب کماکان بخشی از سرمایه گذاران در حال خروج از بازار و یا اخذ موقعیت فروش بر روی دلار آمریکا هستند امری که شاخص دلار را زیر فشار قرار داده است.

در این میان با سقوط مجدد قیمت نفت در شب گذشته، بار دیگر نگرانی‌های وسیعی در زمینه کند شدن روند رشد اقتصاد جهانی در میان معامله‌گران شکل گرفته امری که تقاضا برای ین ژاپن و فرانک سوئیس را به میزان ملموسی بالا برده است.

امروز در تقویم اقتصادی علاوه بر نشست فدرال رزور، گزارش هایی مانند شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتانیا و کانادا در ماه نوامبر و همچنین گزارش فروش خانه‌های در حال ساخت آمریکا جلب نظر می‌کنند.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی 0/2 درصدی در محدوده 96/89 واحد قرار دارد.