معامله‌گران نگران تصمیمات فدرال رزور هستند

نوسان شاخص دلار در محدوده 97 واحد

10:13 - 1400/01/21
درآستانه برگزاری نشست فدرال رزور، روندی محتاط بر بازار جهانی ارز حاکم شده است. بخشی از سرمایه‌گذاران نگران اتخاذ رویکردی محافظه‌کارانه از سوی فد در زمینه نرخ بهره هستند و همین امر دلار آمریکا را در برابر برخی از ارزها تضعیف کرده است.
نوسان شاخص دلار در محدوده 97 واحد

نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا از فردا آغاز خواهد شد. در این میان بر طبق برآوردهای بخشی از فعالان اقتصادی احتمال دارد که اعضای فد روند افزایش تدریجی نرخ بهره را پس از این نشست متوقف کنند. اظهار نظرهای برخی از اعضای بلند از جمله جروم پاول، رئیس این نهاد در زمینه احتمال به سقف رسیدن نرخ بهره در برهه کنونی، ایجاد وقفه در فرآیند افزایش نرخ را تقویت کرده است. با توجه به این موضوع گروهی از معامله‌گران در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی برای در امان ماندن از ریسک روزهای آتی بوده و بخشی نیز اقدام به اتحاذ موقعیت فروش بر روی دلار آمریکا کرده اند. در این میان تقاضا برای ین ژاپن و فرانک سوئیس به عنوان دارای امن در حال افزایش است.

امروز تقویم اقتصادی خلوت است و از گزارش شاخص فضای اقتصادی آلمان و جوازهای ساختمای آمریکا در ماه نوامبر می توان به عنوان با اهمیت‌ترین گزارش‌های روز سه‌شنبه نام برد.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز دو‌شنبه با نوسانی نه چندان ملموس در محدوده 97 واحد قرار دارد.