پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

10:12 - 1400/01/21
با توقف روند صعودی شاخص دلار، طلا در معاملات روز دوشنبه وارد محدوده مثبت شده اما میزان رشد قیمت این محصول محدود بوده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز دو‌شنبه

با ورود شاخص دلار به محدوده منفی درروز دوشنبه، قیمت طلا رشدی محدود را در بازار نقدی و آتی تجربه کرد. شاخص دلار در پایان هفته به سقف 19 ماهه خود رسید اما در ادامه کمی از این موضع عقب نشست. صبح امروز نیز این نماگر روندی با ثبات را پشت سرگذاشت اما در ادامه کمی پایین آمد. به تبع این امر تقاضا برای طلا بهبود یافت. با این وجود در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا، معامله‌گران در بازار ارز و فلزات قیمتی سطح سطح احتیاط خود را بالا برده‌اند و همین امر نیز به نوسان محدود نرخ‌ها منجر شده است. نشست دو روزه فدرال رزور روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 60 سنتی در سطح 1242 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول با افزایشی محدود در سطح 1238/7 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی دو‌‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال‌های نزولی: قرارگیری قیمت در سطوح پایین تر از میانگین موزون نمایی 5 روزه (1239 دلار)- هیستوگرام MACD فاصله خود را با خط سیگنال افزایش داده است

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 62 روزه (1229 دلار) قرار گرفته است- قیمت به برخورد با میانگین موزون نمایی 13 روزه (1238 دلار) واکنش نشان داده است.

سیگنال تایید: سیگنال تایید قابل ذکر در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت مهم در سطح میانگین 13 روزه (1238 دلار) قرار دارد و حمایت بعدی در سطح 1235 دلار دیده می‌شود.

مقاومت‌های پیش‌رو: اولین مقاومت در سطح میانگین 5 روزه (1239 دلار) دیده می‌شود. مقاومت بعدی در سطح 1242 دلار است.

نتیجه‌گیری: عبور پرحجم از میانگین 5 روزه به سمت بالا شرط قرارگیری قیمت در محدوده مثبت است. در غیر این صورت باید منتظر تنزل قیمت به سطوح کمتر از میانگین 13 روزه بود.