افزایش هفتگی قیمت متانول در بازار چین

10:11 - 1400/01/21
پس از افت سقوط قیمت متانول در ماه نوامبر، این محصول در هفته ابتدایی ماه دسامبر روند باثبات را در بازار چین تجربه کرد و در نهایت در دومین هفته از این ماه توانست بار دیگر به مدار صعو بازگردد. با این وجود متانول در بازار جنوب شرق آسیا و کره جنوبی باز هم به روند نزولی خود ادامه داد.
افزایش هفتگی قیمت متانول در بازار چین

پلاتس: این هفته در بازار داخلی چین شاهد بهبود نسبی تقاضا برای متانول بودیم. به گفته فعالان بازار یک محموله غیر ایرانی متانول در پایان هفته در سطح 269 دلار به فروش رسید. در این میان رشد قیمت متانول در معاملات آتی بازار ژنگژو در پایان هفته، قیمت را در بازار داخلی و وارداتی تحریک کرد.

در بازار کره جنوبی سطح معاملات چندان قابل ملاحظه نبود. به گفته معامله‌گران محصولات پتروشیمی، تداوم عرضه باثبات متانول در بازار کره جنوبی باز هم بازار این محصول را در روزهای گذشته زیر فشار قرار داد. همچنین بسیاری از مصرف‌کنندگان  در قالب قراردادهای ماهانه نیاز خود را براورده کرده‌اند و همین امر به افت تقاضا در بازا نقدی منجر شده است.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افزایشی 5 دلاری در این هفته در سطح 275 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با کاهشی به میزان 10 دلار به 320 دلار رسید. متانول در قراردادهای سی‌اف‌آر کره‌جنوبی 6 دلار ارزان شد و در سطح 309 قرار گرفت.