روند صادرات « ذوب » در سال جاری

10:11 - 1400/01/21
ذوب آهن اصفهان از زمان بهره‌برداری تاکنون بالغ بر ۷۰ میلیون تن تولید دارد. صادرات این مجموعه نیز در این مدت بیش از ۸میلیون تن بوده که انتظار می‌رود صادرات محصول‌ها تا پایان سال جاری در یک بازه یک ساله از مرز یک میلیون تن بگذرد.

ذوب آهن: منصور یزدی‌زاده؛ مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به میزان تولید و صادرات ذوب آهن در شرایط فعلی گفت: در سال گذشته میزان ۵۰ درصد از تولید شرکت صادر شده و در ۸ ماه امسال نیز میزان ۶۶۲ هزار تن صادرات داشتیم که امید است، در سال جاری با وجود مشکلات و تحریم‌ها، از مرز یک میلیون تن صادرات عبور کنیم.

تولید ذوب آهن امسال در مقایسه با سال گذشته، ۱۶۴ درصد افزایش یافت که دلایل آن از دید مدیران مجموعه عبارتند از: افزایش قیمت‌های جهانی، کاهش هزینه‌ها و تولید محصول‌ها با ارزش افزوده بالا که مجموع آن‌ها ارزش‌آفرینی مناسبی را در ۶ ماه نخست امسال برای شرکت رقم زد. مدیرعامل ذوب آهن با اشاره اینکه برای ارتقای تولید نیازمند ورود مواد اولیه به شرکت هستیم، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای تامین مواد اولیه، وضعیت معیشت پرسنل نیز بهبود ‌یابد. ذوب آهن با توجه به رویکردی که در آن قرار گرفته است و رسیدن به ظرفیت ۴میلیون تن تولید، نقشه راه شرکت را تدوینکرده و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان بزرگ‌ترین‌ جنگل دست کاشت کشور را به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار دارد، اعلام کرد: در زمینه زیست محیطی این شرکت اقدامات گسترده‌ای را انجام داده و پروژه‌های مهمی را نیز در دست اقدام دارد. به گفته یزدی‌زاده ذوب آهن امسال با چالش بحران آب مواجه بود که مشکلاتی را برای تولید ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته بحث تامین پایدار آب برقرار شد.