جهش 6 درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

10:10 - 1400/01/21
این هفته سنگ‌آهن معاملات پررونقی را پشت سرگذاشت و این محصول با افزایش قیمتی نزدیک به 6 درصد مواجه شد. بازگشت رونق به بازار محصولات فولادی چین از دلایل اصلی تحریک قیمت سنگ‌آهن به شمار می‌رود.
جهش 6 درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

بازار فولاد چین معاملات هفتگی را با کاهش قیمت آغاز کرد و همین امر منجر به تداوم روندی نزولی قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی در دو روز ابتدایی هفته شد. سیر نزولی قیمت در بازا فولاد سرانجام روز چهارشنبه به پایان رسید و قیمت بیلت نقدی تانگشان به عنوان معیار مهمی از بازار فولاد چین با افزایشی 30 یوانی مواجه شد. سنگ آهن نیز با تبعیت از این روند در مسیر رشد قرار گرفت.

روز پنج شنبه شاهد تداوم روند صعودی قیمت فولاد در بازار نقدی و آتی چین بودیم و محصولات این بازار بین 2 تا 5 درصد گران شدند. همین امر نیز به رشد قیمت سنگ‌آهن دامن زد. این روند در صبح جمعه شدت بیشتری گرفت و با افزایش ملموس سطح تقاضا در بازار نقدی، سنگ آهن جهش قیمتی بیش از 3 دلار را پشت سرگذاشت.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی‌اف‌آر کینگدائو چین در روز جمعه با افزایشی بیش از 3 دلار به 70/7 دلار رسید. این محصول در هفته اخیر 5/9 درصد گران شد.