واکنش فلزات به سخنان ترامپ پیرامون پرونده هواوی

10:08 - 1400/01/21
رئیس جمهور آمریکا شب گذشته از احتمال دخالت خود در پرونده مدیر بازداشت شده شرکت چینی هواوی خبر داد امری که که منجر به کاهش نگرانی‌ها در زمینه تنش‌های این کشور با چین شد.در پی این امر سطح تقاضا در بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات پایه کمی افزایش یافت.
واکنش فلزات به سخنان ترامپ پیرامون پرونده هواوی

شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد در صورتی که دخالت وی در موضوع پرونده مدیر بازداشت شده شرکت هواوی به نفع امنیت ملی و توافق بزرگ احتمالی آمریکا با چین باشد، به طور قطع به این پرونده وارد خواهد شد. هفته گذشته مدیر مالی شرکت هواوی در کانادا به درخواست وزارت دادگستری آمریکا  و به جرم نقض تحریم‌های ایران بازداشت شده بود. ترامپ همچین بار دیگر نسبت به حصول توافقی میان آمریکا و چین ابراز امیدواری کرد.

در عین حال پس از صعود شاخص دلار به نزدیکی سقف ماهانه، سیر صعودی این نماگر در روز جاری مختل شد و همین امر بهبود نسبی تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری را در پی داشت.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی 0/3 درصدی در سطح 6162 دلار قرار گرفته و سرب با افزایشی 0/1 درصدی به 1979 دلار رسیده است. آلومینیوم با رشدی محدود در سطح 1940 دلار قرار گرفته و در این میان روی به میزان 0/7 درصد ارزان شده و در قیمت 2582 دلار معامله می‌شود.