پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

10:08 - 1400/01/21
با کاهش تقاضا برای دلار آمریکا به عنوان دارایی امن در بازار جهانی ارز، سطح خرید در معاملات نقدی و آتی طلا افزایش یافته و قیمت این محصول وارد محدوده مثبت شده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز سه‌شنبه

در معاملات روز سه‌شنبه ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان افتی نسبتا ملموس را تجربه کرده و همین امر منجر به افزایش تقاضا برای طلا از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری شده است. همانگونه که در مطلب مربوط به بازار جهانی ارز گفته شد، امروز خبر رسید که معاون نخست وزیر چین و وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز در تماسی تلفنی به بحث و گفتگو در زمینه تنش‌های تجاری پرداختند و در انتها تصمیم گفتند که در روز جاری برنامه مذاکرات تجاری در بازه سه‌ماه آینده را تدوین کنند. در پی انتشار این خبر سطح تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن پایین آمد. شاخص دلار تا این لحظه از معاملات سه‌شنبه با افتی 0/2 دصدی به کمتر از 97 واحد رسیده است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 4/8 دلاری در سطح 1254/4 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از 4 دلار گران شده و در سطح 1248/8 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی سه‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

همانگونه که روز گذشته پیش بینی شد، طلا در نهایت معاملات روزانه را در سطوح بالاتر از میانگین 5 روزه به پایان برد. امروز قیمت باز هم در مسیر صعودی قرار دارد.

سیگنال‌های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست اما قیمت به باند میانی بولینگر نزدیک شده و در صورت تماس باید منتظر واکنش به این سطح باشیم.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1244 دلار) قرار داشته و در سطوح فراتر از میانگین  موزون نمایی 13روزه (1236 دلار) و 62 روزه (1223 دلار) تثبیت شده است. نمودار RSI کماکان صعودی است.

سیگنال تایید: سیگنال تایید قابل ذکر در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1244 دلار) قرار دارد و حمایت بعدی در سطح 1240 دلار دیده می‌شود.

مقاومت‌های پیش‌رو: مقاومت مهمی در سطح 1250 دلار وجود دارد. خوشبینانه ترین سناریو، رشد قیمت تا سطح 1260 دلار است.

نتیجه‌گیری: در صورت شکسته شدن مقاومت 50 دلار به سمت پایین با حجم ملموس، امید به تحقق سناریوی خوش‌بینانه دور از ذهن نیست. در غیر این صورت احتمال نوسان قیمت در سطوح نزدیک به میانگین  5 روزه  وجود دارد.