صعود فلزات با نیم نگاهی به مذاکرات چین و آمریکا

10:07 - 1400/01/21
در معاملات روز سه‌شنبه بازار فلزات پایه روندی رو به رشد را تجربه کرد و تمام محصولات معاملاتی در این بازار در مسیر صعودی قرار گرفتند. تحولات مثبت در رابطه با مذاکرات تجاری آمریکا و چین در بهبود فضای بازار تاثیر شایانی داشت.
صعود فلزات با نیم نگاهی به مذاکرات چین و آمریکا

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که معاون نخست وزیر چین و وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز در تماسی تلفنی به بحث و گفتگو در زمینه تنش‌های تجاری پرداختند و در انتها تصمیم گفتند که در روز جاری برنامه مذاکرات تجاری در بازه سه‌ماه آینده را تدوین کنند. انتشار این خبر به بهبود فضای بازارهای کالایی از جمله فلزات منجر شد.

در عین حال با ورود شاخص دلار به محدوده منفی، سطح تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری افزایش یافت و همین امر در حمایت از قیمت این محصولات تاثیرگذار بود. شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه با افتی 0/1 درصدی به 97/1 واحد رسید.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/3 درصدی در سطح 1944 دلار قرار گرفته و روی با افزایشی 0/4 درصدی به 2583 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/5 درصدی در سطح 1964 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/6 درصد گران شده و در قیمت 6132 دلار معامله می‌شود.