پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

10:04 - 1400/01/21
با توقف روند نزولی شاخص دلار در روز چاری، معاملات طلا زیر فشار قرار گرفت و این محصول با افت قمیت مواجه شد. با این وجود با توجه به وضعیت میانگین‌ها هنوز چشم‌انداز پیش روی طلا منفی نشده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

 وضعیت بازار طلا در روز چهارشنبه

با ورود شاخص دلار به محدوده مثبت، بازار طلا در روز چهارشنبه زیرفشار قرار گرفت و این محصول د رمعاملات نقدی و آتی وارد محدوده منفی شد. پس از افت نسبتا ملموس ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان در دو روز گذشته، از صبح امروز سطح خرید تکنیکال روی این ارز افزایش یافت امری که شاخص دلار را به محدوده مثبت کشاند. در ادامه بخش عمده‌ای از رشد پیشین شاخص خنثی شد اما این نماگر در محدوده مثبت باقی ماند. به تیع این روند، سطح تقاضا باری طلا کمی کاهش یافت.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افتی 5/5 دلاری در سطح 1241 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از 2 دلار ارزان شده و در سطح 1235/7 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی چهار‌‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال‌های نزولی: قیمت به برخورد با باند بالایی بولینگر واکنش نشان داده و نمودار RSI روندی نزولی را در پیش گرفته است.

سیگنال‌های صعودی: با وجود تزلزل بازار طلا در روز چهارشنبه، قیمت این محصول در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1231 دلار)، 13روزه (1226 دلار) و 62 روزه (1219 دلار) قرار دارد.

سیگنال تایید: سیگنال تایید قابل ذکر در دست نیست

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1231 دلار) قرار دارد. سناریوی بدبینانه افت قیمت تا میانگین 13 روزه (1226 دلار) است.

مقاومت‌های پیش‌رو: دو مقامت 1236 و 1241 دلار پیش روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: با وجود افت قیمت، با توجه به وضعیت میانگنن‌ها هنوز چشم‌انداز پیش روی طلا منفی نشده است. شرط تداروم روند صعودی، عدم نفوذ به محدوده کمتر از میانگین 5 روزه است.