سخنان ترامپ بازار را زیر فشار قرار داد

معاملات کم‌رمق فلزات در روز چهارشنبه

10:03 - 1400/01/21
با ورود شاخص دلار به محدوده مثبت در روز چهارشنبه، سطح تقاضا در بازار فلزات پایه کمی کاهش یافت و همین امر به افت قیمت برخی از محصولات معاملاتی این بازار منجر شد. مواضع شب گذشته ترامپ در زمینه تعرفه‌های وارداتی نیز بر بازا تاثیر منفی گذاشت.
معاملات کم‌رمق فلزات در روز چهارشنبه

پس از افت شاخص دلار در دو جلسه پیشین، این نماگر روز جاری توانست پا به محدوده مثبت بگذارد و همین امر به کاهش تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیردلاری منجر شد. شاخص دلار هم اکنون با رشدی0/1 درصدی به 97/12 واحد رسیده است.

در این میان موضع‌گیری‌های شب گذشته رئیس جمهور در زمینه تعرفه‌های وارداتی نیز منجر به افزایش نگرانی‌ها در زمینه تداوم اختلافات تجاری این کشور با چین شد و همین امر از تب و تاب معاملات فلزات پایه کاست. ترامپ شب گذشته در چند پیام توئیتری خود را مرد تعرفه‌‌ای معرفی کرد و اظهار داشت هر کشوری بخواهد به ثروت آمریکا دست درازی کند باید هزینه این کار را بپردازد. این سخنان بار دیگر احتمال ادامه جنگ تجاری میان دو ابرقدرت اقتصاد جهانی را افزایش داد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی مختصر در سطح 1967 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی اندک به 2591 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/3 درصدی در سطح 1989 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/4 درصد گران شده و در قیمت 6190 دلار معامله می‌شود.