پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

10:02 - 1400/01/21
با تداوم روند نزولی ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، قیمت طلا بار دیگر وارد محدوده مثبت شده است. از منظر تکنیکال این محصول کماکان از شانس افزایش قیمت برخوردار است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

 

وضعیت بازار طلا در روز سه‌شنبه

همانگونه که در خبر بازار از گفته شد، صح امروز نرخ بازده اسناد خزانه 10 آمریکا با افتی ملموس نسبت به روز گذشته به 2/94 درصد رسید که این رقم از ماه سپتامبر تاکنون در بازار دیده نشده بود. صحبت های اخیر رئیس بانک مرکزی آمریکا در زمینه احتمال به سقف رسیدن نرخ بهره این کشور در شرایط کنونی عامل اصلی حجوم سرمایه گذاران به سوی بازده اسناد خزانه و افت نرخ بازده این اسناد به حساب می‌آید. با افت بازده اسناد خزانه، تقاضا برای دلار آمریکا در بازار جهانی ارز کاهش یافت و همین امر به تحریک تقاضا در بازار فلزات قیمتی منجر شد. شاخص دلار در معاملات روز جاری با افتی 0/4 درصدی به 96/6 واحد رسیده است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با رشدی 4 دلاری در سطح 1344/4 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از 8 دلار گران شده و در سطح 1238/8 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی سه‌‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال های نزولی: قیمت با باند بالایی بولینگر برخورد داشته است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1229 دلار) قرار گرفته و در سطوح بالاتر از میانگین موزون نمایی 13روزه (1224) و  62 روزه (1219 دلار) تثبیت شده است.

سیگنال تایید: هیستوگرام  MACD فاصله خود را با خط سیگنال را افزایش داده و نمودار RSI روند صعودی خود را حفظ کرده است.

حمایت‌های پیش‌رو: حمایت مهمی در سطح 1236 دلار به چشم می خورد. حمایت مهم بعدی در سطح میانگین 5 روزه (1229 دلار) است

مقاومت‌های پیش‌رو: دو مقامت 1241 و 1247 دلار پیش روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: با توجه به وضعیت میانگین‌ها و سایر نوسانگرهای ذکر شده، کماکان چشم‌انداز روشنی پیش روی طلا قرار دارد اما در صورت واکنش منفی به باید بالایی بولینگر، امکان از میان رفتن بخشی از رشد قیمت پیشین در روز جاری دور از ذهن نیست.