بروز تردید در روند حل مناقشه تجاری آمریکا و چین

افزایش محدود قیمت فلزات پایه

10:02 - 1400/01/21
در معاملات روز جاری باز هم فلزات در محدوده مثبت معامله‌ می‌شوند اما میزان افزایش قیمت این محصولات محدود است. افت ارزش دلار امریکا در برابر ارزهای مطرح جهان در بهبود معاملات فلزات تاثیرگذار بوده است.
افزایش محدود قیمت فلزات پایه

با کاهش ملموس بازده اسناد خزانه آمریکا، تقاضا برای دلار این کشور در بازار جهانی ارز کاهش یافت و همین امر نیز به افت ارزش این ارز در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان منجر شد. در پی این رویداد، سطح تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری افزیش یافت.

در این میان با بروز برخی تردیدها نسبت به روند حل مناقشه تجاری میان آمریکا و چین، از تب و تاب معاملات در مقایسه با روز گذشته کاسته شد. در پایان هفته روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست G20  توافق کردند که در راستای کاهش تنش‌های تجاری گام بردارند. دو کشور اعلام کردند که در بازه سه ماه آینده مذاکرات تجاری را ادامه خواهند داد. پس از این رویداد مقامات امریکایی از برخی امتیازهای گرفته شده از چینی ها در خلال این مذاکرات سخن گفتند. برای مثال رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که چین قصد دارد تعرفه واردات خودروی آمریکایی را کاهش دهد. مقامات چینی در واکنش به این ادعا اعلام کردند که برخی مباحث مانند تعرفه واردات خودرو مورد بحث قرار گرفته اما هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/3 درصدی در سطح 1976 دلار قرار گرفته و روی با افزایشی 0/1 درصدی به 2584 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/3 درصدی در سطح 1969 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/2  درصد گران شده و در قیمت 6263 دلار معامله می‌شود.