تولید و فروش پیش‌بینی شده « فولاد »

10:01 - 1400/01/21
فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان‌ماه امسال ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تن فولاد خام تولید و 12.7 درصد افزایش نسبت‌به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند.

فولاد مبارکه: در ۸ ماه سال ۱۳۹۷ فولاد مبارکه با رکورد شکنی‌های پی‌درپی موفق شد با ۵ درصد افزایش نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۴ میلیون و ۵۰۰هزار تن فولاد خام تولید کند. حمیدرضا عظیمیان؛ مدیرعامل با اشاره به افزایش ۸۶ درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا گفت: در همین مدت مجتمع فولاد سبا ۸۳۹هزار تن فولاد خام تولید کرد. در فولاد هرمزگان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ۹۷۶هزار تن فولاد خام تولید شد که با افزایش ۷ درصدی همراه بود.

در هشت‌ماه منتهی به آبان سال جاری ۴‌میلیون و ۵۶۴هزار تن ورق گرم در گروه فولاد مبارکه تولید شد و از این میزان سهم خط نورد گرم فولاد مبارکه ۳‌میلیون و ۷۷۹هزار تن و سهم مجتمع فولاد سبا ۷۸۵هزار تن بود. میزان تولید گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) در سال ۱۳۹۶، ۸ میلیون و ۶۰۰هزار تن اعلام شد.

به گفته مدیرعامل برنامه گروه فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۷ تولید ۹ میلیون و ۴۰۰هزار تن فولاد خام است که شرکت پیش‌بینی کرده به این هدف دست یابد. مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه میزان فروش فولاد مبارکه در هشت‌ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۵درصدی داشته است، گفت: این شرکت در مدت مذکور از فروش محصول‌های خود ۱۳هزار و ۹۲۱میلیارد تومان درآمد کسب کرد؛ همچنین در آبان‌ماه میزان فروش فولاد مبارکه به ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان رسیده است.

عظیمیان با تاکید بر اینکه تامین نیاز بازارهای داخلی از اولویت‌های اصلی فولاد مبارکه است، تصریح کرد: در سال جاری نیز این شرکت ابتدا بازارهای داخلی را تامین کرده و پس از آن با رویکرد حفظ بازارهای صادراتی، بخشی از محصول‌های خود را به بازارهای جهانی اختصاص داده است.