هفته سرنوشت‌ساز در انتظار بازار فلزات

10:01 - 1400/01/21
پس از اعلام آتش‌بس موقت میان آمریکا و چین بر سر موضوع جنگ تجاری این دو کشور، تمرکز فعالان بازار فلزات در هفته پیش‌رو علاوه بر این موضوع بر گزارش‌های اقتصادی چین قرار خواهد گرفت.
هفته سرنوشت‌ساز در انتظار بازار فلزات

بامداد یکشنبه به وقت تهران روسای جمهور آمریکا و چین به صورت موقت تنور جنگ تجاری میان دو کشور را خاموش کردند. در جلسه برگزار شده میان ترامپ و شی، آمریکا اعلام آمادگی کرد که از وضع یا افزایش تعرفه جدید بر کالاهای چینی خودداری کند و چین نیز وعده داد سطح خرید محصولات آمریکایی را بالا ببرد. دو کشور قرار گذاشتند که در بازه سه ماه آینده مذاکرات تجاری را ادامه دهند. بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات در ماه‌های اخیر از ناحیه تاثیرات مخرب جنگ تجاری دو قدرت بزرگ اقتصاد جهانی به شدت زیر فشار قرار گرفته‌اند. به این ترتیب انتظار می‌رود با اعلام آتش‌بس موقت میان چین و آمریکا، اوضاع بهتری بر بازار فلزات پایه حاکم شود.

در این میان علاوه بر این رویداد،  تمرکز فعالان بازار فلزات پایه بر گزارش‌های اقتصادی چین قرار در هفته پیش‌رو قرار خواهد گرفت. گزارش‌های تاثیرگذاری از اقتصادی چین در تقویم اقتصادی روزهای آتی خودنمایی می‌کنند و  نتیجه این گزارش‌ها می‌تواند تاثیر شایانی بر معاملات فلزات به ویژه در پایان هفته بگذارد. در ادامه این مطلب جدول زمان‌بندی انتشار گزارش‌های مذکور ارائه می شود.

هفته سرنوشت‌ساز در انتظار بازار فلزات11