افزایش احتیاط معامله‌گران در آستانه انتشار گزارش رشد اقتصادی آمریکا

پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:58 - 1400/01/21
پس از افت قیمت طلا  در روز گذشته به تبع تداوم روند صعودی شاخص دلار، در معاملات چهارشنبه روندی کم‌نوسان بر بازار این محصول حاکم شده است. در این میان معامله‌گران فلزات قیمتی در آستانه انتشار گزارش رشد اقتصادی آمریکا احتیاط را چاشنی کار خود کرده‌اند.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز چهارشنبه

شب گذشته شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه داد و یک گام دیگر به سقف سال 2018 نزدیک شد. همین امر نیز بازار طلا را زیر فشار قرار داد. صبح امروز روندی باثبات بر بازار ارز حاکم شده و شاخص دلار تغییر ملموسی را تجربه نمی‌کند. معاملات طلا هم در اثر این رویداد کم‌نوسان پیگیری می‌شود. عصر امروز قرار است گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا منتشر شود و در آستانه این رویداد سطح احتیاط در میان معامله‌گران فلزات قیمتی افزایش یافته است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با رشدی 20 سنتی در سطح 1220 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به میزان 80 سنت ارزان شده و در سطح 1214/2 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی چهار‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال های نزولی: قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1218/9 دلار)، 13 روزه (1217/8) و 62 روزه (1217/4 دلار) قرار دارد- هیستوگرام  MACD خط سیگنال را به سمت پایین شکسته است.

سیگنال‌های صعودی: سیگنال صعودی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال تایید: میانگین 5 روزه در روز جاری میانگین 13 روزه را به سمت پایین قطع کرده است.

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت در سطح میانگین 1213 دلار قرار دارد. حمایت مهم بعدی در سطح 1210 دلار دیده می شود. سناریوی بدبینانه افت قیمت تا سطح 1206 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: محدوده مقاومتی مهمی در سطح 1217 تا 1219 دلار (محل تجمع میانگین‌ها) پیش روی طلا قرار دارد. مقاومت مهمی بعدی در سطح 1224 دلار است.

نتیجه‌گیری: با توجه به وضعیت میانگین‌ها، چشم انداز روشنی پیش روی طلا قرار ندارد و تنها در صورت عبور پرحجم از محدوده تجمع  میانگین‌ها می‌توان به بازگشت بازار به مدار صعود امید داشت.