واکنش مثبت فلزات به سخنان سفیر چین در آمریکا

09:58 - 1400/01/21
در پی ابراز امیدواری سفیر چین در آمریکا پیرامون کاهش تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان در خلال نشست G20، سطح ریسک‌پذیری معامله‌گران در بازار فلزات بهبود یافت و همین امر به رشد قیمت این محصولات منجر شد.
واکنش مثبت فلزات به سخنان سفیر چین در آمریکا

با وجود نزدیک شدن هر چه بیشتر شاخص دلار به سقف خود در سال جاری، فلزات پایه در معاملات روز چهارشنبه در مسیر رشد قرار گرفتند. تداوم روند صعودی شاخص دلار به کاهش تقاضا برای فلزات منجر شد اما افزایش امیداوری معامله‌گران به کاهش تنش‌های تجاری میان امریکا و چین، تاثیر منفی دلار آمریکا را خنثی کرد.

سفیر چین در در آمریکا روز حجاری در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که چین امیدوار است در خلال نشست G20 به توافقی با آمریکا در زمینه کاهش تنش‌های تجاری دست یابد. کویی تیانگای همچنین اظهار کرد که این کشور به دنبال جنگ تجاری نیست و اعتقاد دارد که مذاکره تنها راه دسترسی به توافقی است که منافع طرفین را تامین کند. با این وجود وی بیان کرد که چین برای حفظ منافع خود اقداماتی فراتر از مذاکره را نیز در نظر خواهد گرفت. انتشار این خبر منجر به بهبود فضای ریسک‌پذیری در میان معامله‌گران بازارهای کالایی از جمله فلزات پایه شد و همین امر به رشد قیمت این محصولات دامن زد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/2 درصدی در سطح 1928 دلار قرار گرفته و روی با افزایشی 0/5 درصدی به 2438 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/9 درصدی در سطح 1917 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/6 درصد ارزان شده و در قیمت 6151 دلار معامله می‌شود.